tisdag 17 maj 2016

Solsken idag...






Som jag skrivit tidigare så är känslan väldigt bra när jag kliver upp och det redan är solsken ute.
Hela mitt kök badar i solsken.
Jag har alltså morgonsol i köket.
Runt elva snåret så försvinner den.
Rundar in på min altan och där har jag sol tills kvällen.
Då den tyvärr badar mitt sovrum med sol.

Mitt sovrum brukar vara allt annat än svalt soliga dagar.
Jag har tack och lov en fläkt i taket, den hjälper lite när det är för varmt men det går inte att ta bort värmen helt.
Å jag som behöver ett princip kallt sovrum för att kunna sova.
Värmen där gör nätterna mindre bra.
Tja alltid är det nåt men vi är ju inte inne i varmaste sommaren än så det går an än så länge.

I går så tog jag och klädde mig och gick bort till återvinningsstationen och slängde kassarna jag gjort i ordning.
Så blev jag snopen då jag såg hur folk slänger det som inte hör dit.
Jag såg kassar med kläder, en stor sopsäck med pant, där dom förmodligen slängt glasflaskorna men lämnat kvar säcken på marken.
Å som jag är så tog jag reda på panten, slängde resten som låg i säcken där det hörde hemma.
Klädpåsen fick vara då jag inte visste vad jag skulle göra av den.
Vad är det med människor?
Gör man så är det ju risk att stationen tas bort.
Idioter...

Nå jag gick bort till affären och pantade flaskorna och burkarna och det blev 43 kronor.
Tja det var ju bra för mig men man kan ju undra varför det var så svårt för den som lämnade kvar det.

Så gick jag hem och efter det så blev det lugna gatan förutom att jag packade ihop två kassar till som ska slängas på återvinningen.
Det hinner bli en hel del reklam under vintern, särskilt när jag inte orkat gå iväg med det.
Nå jag får kämpa på med det nu i stället.

Det är synd att man inte kan välja vilken typ av reklam som läggs i postlådorna.
Det finns blad från några affärer som jag vill ha men resten är bara skit.
Vilket slöseri på papper och vilket jobb för oss som måste gå iväg med dem till slut.
Suck!

Nå nu får i ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!



6 kommentarer:

  1. Godmorgon! Ingen sol här, det regnar idag igen!
    Vattengympa o mathandling idag
    Ha en fin tisdag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas din gårdag blev en bra dag!

      Kram

      Radera
  2. Jag har tackat nej till reklam i brevlådan. Tycker det jag är intresserad av finns på nätet. Jag räknade när jag hade reklam, av 15 st var det 2 jag var intresserad av...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Godmorgon!
    Låter härligt med solsken, hoppas att det blir sol här också idag... Fågelkvitter hör jag i alla fall, har fönstret öppet eftersom jag också föredrar att sova i ett svalt rum.

    Hoppas att du får en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en härligt, solig dag.
      I dag är det dock molnigt.

      Kram

      Radera