söndag 8 maj 2016

Söndag, huvudvärk, nack-och axelvärk...






Ingen särskilt bra start på dagen då jag vaknar med ordentlig huvudvärk och så nacken och axlarna from hell.
Jag har mest legat och snurrat hela natten, somnade inte förrän i morse.
Det är väl förklaringen till huvudvärken.
Nacken och axlarna har jag mer eller mindre alltid besvär med.
Ja, ja som det kan bli.

Det tar tydligen tid att skriva inlägget idag.
Tog en lång paus och har ätit frukost med Mini.
Å så hamnade vi i samtal så det blev en lång frukost.

Jag skrev i går att jag skulle prova att läsa en bok.
Det misslyckades katastrofalt.
Läste samma sida åtskilliga gånger men insåg att jag fattade nada och att jag inte kunde fokusera alls.
Tråkigt, tråkigt för jag hade önskat att jag kunde koppla av med en bok.
Nå det fungerade inte den här gången heller.

I går fick jag främmande igen.
Hade lagt mig för att vila då det ringde på dörren.
Utanför stod finaste Pappelino med fästmö.
Jag fick veckotidningar och han tog tillbaka det jag fick förra gången.
Himla bra deal.

Så fixade han min dra-maten-vagn.
Har nog packat för tungt någon gång för ett stag hade böjt sig så nu när det är barmark så vippar den när jag drar den.
Men finaste Pappelino han kan han, så nu är den som ny igen.
Skönt att ha sån hjälp när det behövs.

När han var klar så dukade jag fram kaffe med dopp och så fikade vi och pratade.
Det var en trevlig stund men jag kände/känner att denna sista vecka inneburit för många besök för mig.
4 dagar har det ringt på dörren.
Även om det varit väldigt trevligt så är jag dödstrött i hjärnan nu.
Har en ordentlig hjärndimma.
Så synd att det som är trevligt ändå ska tära så mycket på mig.
Nå det är som det är, bara att kämpa vidare...

Ha nu en toppendag alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Har haft en härlig dag idag med jättesnälla ungdomar o kaffe hos svärföräldrarnas :)
    Solen skiner o vi har +20 grader ! Härligt med varmt väder :) Blev inte att fara till mammas denna söndag, men tankarna är nog hos henne <3
    Ha en fortsatt bra söndag

    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter mysigt och så skönt med sol och värme.

      Kram

      Radera
  2. Jag har också ofta ont i nacken och axlarna, så tråkigt att alltid ha ont.
    Funkar det inte att lyssna på ljudbok heller? Annars är det ett tips.
    Kram Lena
    (sockerberoendeja.blogg.se)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset men ljudböcker fungerar inte heller.

      Kram

      Radera
  3. Hoppas att du mår bättre nu. Tittar in och önskar dig en fin ny vecka i sommarvärmen.

    Kramkram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och detsamma till dig!
      Kram

      Radera
  4. Hoppas att din huvudvärk, nackvärk och axelvärk har blivit till det bättre än vad det var när du skrev detta inlägg. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går upp och ner...suck!

      Kram

      Radera