torsdag 26 maj 2016

Torsdag, samtal och lite annat...






Å det regnar idag igen.
Naturen behöver vatten tydligen och i mängder.
Nu ska jag inte klaga, jag gillar regn.
Kanske dock mindre idag då jag ska på samtal.
Inte så roligt att komma dyblöt så jag får skippa cykeln idag och vackert ta bussen till byn.
Får se om jag hittar ett paraply, men jag tycker att det egentligen är bökigt att gå och hålla i ett sånt.

I går ringde dom från Hälsocentralen och avbokade min tid för p-sprutan i morgon.
Nu är det andra avbokningen för min spruta.
Jag skulle få en ny tid på en helt annan Hälsocentral men ganska så svårtillgängligt för mig som inte har bil så jag sa stopp och belägg, dit tar jag mig inte.
Så det slutade med att hon skulle återkomma nu på morgonen för att boka in en ny tid på den Hälsocentral där jag hör hemma.
Å jag har liksom inte lust att dra ut på tiden så länge till för mitt halvår har passerat.
Vill inte att mensen ska komma igång.
Och sen tar det ju knappt 5 minuter att få sprutan så man kan undra vad det sitter i?
Nå jag får väl se om människan kommer ihåg att ringa mig vill säga, sånt är inte alltid så självklart inom vården har jag märkt.

Nå för att återgå till dagen så tänkte jag efter mitt samtal, hälsa på hos IH.
Det var jättelänge sedan jag tittade in till dom.
IH var delaktig i min rehabilitering för några år sedan och det var de som placerade mig där jag då var.
Gillar kvinnan som var min mentor.
En helt underbar människa.
Brukar titta in på en kopp kaffe ibland och lite uppdatering av läget.
Så det tänkte jag göra idag.

Efter det blir det för ovanligheten en liten sväng på byn.
Vanligtvis håller jag mig så långt bort från byn som möjligt men idag har jag ärenden jag måste göra.
Gissningsvis är jag inte där längre än nödvändigt.
Gör mina ärenden så snabbt som möjligt så att jag kan åka hem igen.

Väl hemma lär jag vara dyngslut på så resten av dagen bör gå i vilans tecken.
Så ser min dag ut.
Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!





8 kommentarer:

  1. Godmorgon! Ja, igår hade jag en jobbig dag med massor. Idag blir det lugnare. Ska tvätta kläder o städa. Sen kl 17 ska jag o träffa en väninna, Anne ,till stan. Ska bli trevligt. Ska gå in till en affär medsamma. Så jag far troligen redan kl 16 hemifrån
    Ha en bra dag nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du fick dig en trevlig stund med din väninna!

      Kram

      Radera
  2. Jag ska träna på vårdcentralen idag också. Det är regnväder här också, då blir det skönt att komma hem efter.
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är förbaskat skönt att komma hem när man varit ute och ränt.

      Kram

      Radera
  3. Jag ska tassa runt här hemma i min pyjamas...jag ska INTE plugga...och jag ska börja packa...några gamla avsnitt SATC lär det bli åxå, ihop med dotter o frukost framför tv`n:) Ha det gött! // Karin

    SvaraRadera
  4. Jag har jobbat i hemtjänsten i dag till kl halv tre. Det är många sjuka där så det finns hur mycket jobb som helst. Jag jobbar varje vardag mellan kl 7 och 12 men om jag kan och så stannar jag kvar om det behövs. Sen lite bokföring på det, jag vill inte komma efter med det så det försöker jag göra om inte varje dag så i alla fall ofta. Ibland känns det lite mycket eftersom jag är på fler håll men det är samtidigt kul. Hoppas det gick bra på samtalet och att du hade trevligt med dom du besökte också. Kram.

    SvaraRadera
  5. I mina öron låter det hektiskt, skulle aldrig orka.
    Men vi är alla olika och har olika förutsättningar.
    Tur att du tycker att det är kul. *L*

    Jo samtalet gick bra och dagen rullade på.

    Kram

    SvaraRadera