torsdag 12 maj 2016

Torsdag...






Se där, nu närmar sig morgondagen då Mini växlar boende igen.
Kan inte förstå vart tiden tar vägen under mina mammaveckor.
Det går alldeles på tok för fort.
Jag önskar att de var lika långsamma som mina ensamveckor.

Dagen ser solig ut.
Ännu är det ingen riktig värme, bara 1 plusgrad men det blir väl varmare under dagen.
Ska gå ut på en promenad senare idag.
Den blir inte märkvärdigt lång men det får duga.
Har inte riktigt energin i kroppen för långa strövtåg.
Förra veckans alla besök ligger fortfarande tärande inom mig.
Har inte återhämtat mig än.
Synd att det ska vara på det viset.

I går var det en lugn dag här hemma.
Jag lyckades t.o.m att sova en kort siesta.
Var alldeles stenad i huvudet.
Jag gick på moln så det var skönt med en liten sömnsnutt.
Vanligtvis kan jag inte sova siesta, det går verkligen i perioder.
Precis som nattsömnen.

Mini kom hem efter skolan och var väldigt utsjasad.
Det blev en lite senare middag men jag gjorde det enkelt för mig.
Jag lagade till pommes frites, lövbit med vitlökssmör och sallad.
Det får vara riktigt enkelt emellanåt.
Vi åt och pratade om skoldagen.
Sen var han tvungen att lägga sig och vila.

Senare under kvällen så "vaknade" han till.
Jag höll honom sällskap när han tog sitt kvällsfika.
Och då var han piggare på att prata.
Så vi satt kvar längre än jag tänkt.
Men det var mysigt.

Nu får ni ha en underbar dag alla fina!

Kramen om!




3 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Solen skiner här från en klarblå himmel! Vi har -7 grader just nu
    Här blir det att städa klart o tvätta kläder idag
    Ha en fin torsdag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min Torsdag blev helt okej.

      Kram

      Radera
  2. Vaknade till regn. Dagarna denna vecka har gått åt till att försöka kurera mig - En förkylning kan verkligen slå ut en redan uttjänad kropp (min kropp) Ghaahhh! Kram ♥

    SvaraRadera