lördag 21 maj 2016

Trivsam gårdag...






Jag höll till ute på altanen igår, stor del av dagen.
Gjorde det sista där ute så nu är det fritt fram att sitta där igen.
Härligt när det är städat och fräscht.
Och jag gillar bordet bättre med denna fina vaxduk jämfört det målade gröna.
Tur att man kan gömma undan...

Nu fattas det givetvis blommor innan det är helt klart.
Men de brukar jag inte köpa förrän in i Juni.
Förvisso skulle det ju kunna gå bra då jag har inglasat, har inte hunnit tänka så långt.
Det blir nog av det med.





Midi ringde efter jobbet och sa att hon var på väg till mig.
Det visste jag om för vi hade bestämt det kvällen innan då vi pratade i telefon.
Som alltid är det härligt att träffa henne.
Jag hade kokat kaffe så vi tog med oss våra muggar och satte oss på altanen.
Kopplade av och pratade.
Hon är en så himla go tjej.
Jag blir varm i hjärtat bara av att tänka på henne.

Midi stannade och åt med oss när Mini kom hit för mammavecka.
Det blev en riktigt trevlig middag.
Älggrytan blev bara sååå god.
Midi åt så hon nästan storknade.
Det var ett tag sen hon åt mammas mat.

Till efterrätt åt vi glass.
Och sen var det stopp, mätta och belåtna var vi alla tre.
En stund efter maten så tackade Midi för sig och sa att hon måste gå hem innan hon somnade.
Så vi kramade om varandra hårt och så gick hon ut i kvällningen.

Mini installerade sig framför datorn.
Han skulle gamea med kompisarna.
Jag irrade omkring och gjorde inget särskilt.
Var extremt trött.
Veckans göranden tog ut sin tribut.

Känner mig fortfarande väldigt slut på även om jag fått sova en hygglig natt.
Hela 4 timmar på raken.
Efter det så fortsatte jag ligga kvar i sängen och dåsade lite lätt tills jag bestämde mig att det är ingen idé, jag somnar ändå inte om.

Har kokat ägg till vår helgfrukost.
Å så har jag goda frallor idag.
Köpte på Coop förra helgen då dom sålde dom för 1 krona styck.
Jag köpte och frös in.
Å Mini himlade med ögonen när han såg dom och sa att han längtade till dagens frukost.

Så nu är det helg, mycket skönt och jag får rå om Mini igen och det är alltid lika härligt!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en härlig lördag!
    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min Lördag var lugn och skön!
      Kram

      Radera
  2. Åh så mysigt du har det på din altan 😆kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm jag trivs väldigt bra där ute.

      Kram

      Radera