onsdag 25 maj 2016

Uppe innan tuppen...






...då hinner man en del.
Klockan är bara runt nio och jag har redan varit iväg och handlat på två affärer.
Dressade upp tidigt och cyklade iväg strax efter sju i morse.
Var hemma runt halv nio.
Det är sånt jag gillar.
Nästan helt ensam i butikerna förutom personalen.
Jag kan gå runt i lugn och ro och titta på utbudet, vad som är bra pris på och vad jag behöver.
Med självskannern går det än smidigare.

Varorna är uppackade och nu sitter jag och njuter av dagens första mugg kaffe.
Tog inget kaffe i morse när jag klev upp, ville vänta tills jag verkligen kan njuta av den.
Och det kan jag nu med dagens görande redan gjort.

Idag blir det lite slamsmiddag.
Jag ska göra hemgjord pizza, det var ganska så länge sedan nu och Mini blev så jätteglad.
Jag menar, vem gillar inte pizza?
Eftersom Mini är hos mig blir det hans favorit.
Rökt skinka, ananas och lök.
Alltså Hawaii.
Själv hade jag föredragit gorgonzola, rostbiff och färska tomater.
Men det får bli en annan gång.
Vilken är er favoritpizza?


Jag hittade så fina foton på mina härliga ungdomar.
Jag blir så varm ända in i själen när jag ser dem.
Så jag delar med mig.



Mini och Midi



Midi och Maxi



Maxi



Midi


Vad vore jag utan mina fantastiska ungdomar?
Och vart tar tiden vägen?
Nyss var dom ju små tultingar.
Nu är dom vuxna (förutom Mini då men han är på god väg).
Maxi fyller 24 i år, Midi 22 och Mini 17.
Det är ofattbart.

Och konstigt nog, det som är mest mysko är att jag inte åldras alls....hihi.
Eller hur var det nu igen?

Jag är i alla fall lycklig och glad över att det går bra för dem alla tre.
De är skötsamma, arbetar, klarar av sitt eget boende (tjejerna), betalar sina räkningar, prioriterar det som känns viktigt för dom själva.
Dom lever ett gott liv.

Man kan inte vara annat än nöjd som förälder, eller hur?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


10 kommentarer:

  1. God morgon ...men gud vilka vackra barn du har wow ...visst ör det skönt att gå ut o fixa sen njuta här njuter vi bara 😀 ta hand om dig kramen

    Evas blogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det tycker jag oxå men som mor till dom är jag ju subjektiv.

      Kram och ha det gott!

      Radera
  2. Hej på dej :) Hemma nu , men ska iväg igen! Inlägg dyker upp senare idag. Såå fina ungdomar du har!
    Ha en fin onsdag

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas din dag har varit bra.
      Kram

      Radera
  3. Good morning...vilka fina barn du har, både till det yttre och som det verkar till det inre! Visst är det konstigt? Nyss var de ju små bebisar och nu....mina är 35 och 26...svårt att förstå. Men liksom dig är jag så tacksam att också mina barn klarar sig så bra själva (trots) att deras mamma inte gjort det....jaja...rätt bra ändå, men jag har ju varit sjukskriven en lång period i livet och jag är bara så fruktansvärd glad att de inte ärvt min "konstiga" sjukdom.
    Jisses vad man kan hinna med om man går upp tidigt. Den där koppen kaffe lät väldigt god.
    Ha en fin dag!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom är fina både till det yttre och det inre.
      Å jo tiden går och det är en fin känsla att barnen klarar sig väl.

      Kram

      Radera
  4. Glömde skriva tror jag att ovanstående kommentar är från mig....hehe

    SvaraRadera
  5. Det syns att dina barn är syskon för de är så lika varandra till utseendet =)
    Tycker också att kaffetåren den bästa är av alla jordiska drycker..
    .. den värmer hjärtat, den värmer själen alltifrån hjässan och ner till hälen. "ler"
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å jag sitter med det goda kaffet igen. *L*
      Å jo mina barn är väldigt lika varandra, det tycker de flesta.

      Kram

      Radera