måndag 2 maj 2016

Vände ett blad...





...i almanackan igår och insåg att det är Maj månad nu.
Wow, vart tog de senaste månaderna vägen månntro?
De känns aningen disiga i min skalle.

Jag har sett årets första tussilago men jag kan inte riktigt komma ihåg var eller när.
Men Mini var med mig så antingen var det i Torsdags då vi hade vår shoppingeftermiddag eller så var det på Valborg då vi promenerade bort till affären innan vi gick till brasan.
Hur det nu var så har jag i alla fall sett tussilago för första gången denna vår.
Jisses ett sånt minne jag har...not!

I går morse så kokade jag ägg till vår helgfrukost.
Fram emot 10 så knackade jag på Minis dörr (visste att han var vaken) och frågade honom om han var sugen på frukost och det var han.
Vi satte oss i köket där jag hade dukat upp en härlig frukost.
Det är så mysigt att sitta tillsammans under helgen och äta en lång frukost och prata med varandra.
Vi satt och pratade om brasfloppen bla.

Efter frukost gick vi in till varsina rum och softade, jag låg och såg på tv och Mini höll på med sin padda.
Kände mig som "bakis" i hela kroppen fast jag inte druckit något kvällen innan, i själva verket har jag inte druckit en droppe på ett bra tag.
Jag tror att det var efterdyningar från besöket vid brasan, det var så otroligt många människor där och jag (mitt psyke) klarar inte av stora folksamlingar.
Känslan av "bakishet" satt i hela dagen.
Jag kände mig extremt slut på.

Mini åt lunch, rester från Valborg, och sen packade han ihop sina saker och blev hämtad av sin far.
Jag skickade med pannkakorna jag gräddat och fryst ner till Midi.
Å så blev det sådär alldeles tomt igen.
Ödsligt utan liv.
Men det är så det känns de veckor jag bor här mol allena.
Det saknas liv...

Idag skiner solen men jag orkar inte gå ut och njuta av solskenet.
Känner att det blir en till dag i sängen.
Måste lyssna på vad min kropp säger mig.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!





12 kommentarer:

  1. Vila nu ordenltigt
    Ha en bra måndag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kikar bara in för att önska dej en bra början på veckan. Sköt om dej. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Dessan och detsamma till dig!
      Kram

      Radera
  3. Lika här med minnet, får vara glad så länge man vet vad man bor och heter ;) Vad jobbigt att du ska behöva känna så, har för mig att det var lika på festen som du var på.. Men kroppen reagera på sitt sätt när det blir för mycket för en. Du får passa på och vila och bara ta det lugnt och ta hand om dig själv..

    Kramar om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker t.o.m det kan vara svårt att veta ibland. *S*

      Jag klarar inte av stora balunser, går in i en så jobbig hjärndimma av dem, som kan vara i flertalet dagar så jag brukar undvika det om det är möjligt.

      Kram

      Radera
  4. Ja maj är liksom sommar början allafall här :) hoppas du har det skönt i kväll här skall snart hoppa i säng ...stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det.
      Jag hade en lugn kväll så det kändes bra.
      Kram

      Radera
  5. Det värsta med mitt minne är när jag får blackout (kan hända ibland när jag är riktigt utschasad) Exempelvis när jag ska gå till mataffären eller bara gå en promenad eller dylikt och mitt i min promenad blir jag ståendes några sekunder och undrar dels var jag är och dels vars jag skulle. Som tur är brukar det klarna efter ett par sekunder och jag börjar minnas var jag skulle och var jag befinner mig. Dock är det en fruktansvärt hemsk känsla när det blir blackout för mig.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår precis vad du menar.
      Händer mig ibland med.

      Kram

      Radera