lördag 14 maj 2016

Virrigt...






Jag brukar som jag tidigare skrivit beställa min medicin från Apotea.
Tycker att det är smidigast att göra så och så slipper jag köerna på Apoteket inne i byn.
Nå jag har nyss skickat efter från dem.
Eftersom det är receptbelagd medicin får jag inte paketen i min brevlåda utan har valt att hämta ut dem från närbutiken.
Det är dessutom fraktfritt om jag väljer det stället.

Nåväl jag fick ett sms från Schenker att mitt paket levererats till närbutiken så jag knatade dit för att hämta ut det.
Man måste visa leg samt sms;et från Schenker, där finns paketnumret.

Nåväl jag går in i butiken.
Kassörskan står och pratar med en kund.
När hon ser mig går hon och ställer sig vid cigaretterna.
Jag säger;

- Nej, inga cigaretter idag.
- Men vad gör du här då?
-Jag ska hämta ut ett paket.
- Aha, sa kassörskan.

Nu var hon inte oförskämd mot mig, jag brukar oftast köpa cigg där.

Jag tar fram körkortet och vad jag tror är rätt sms.
Säger till kassörskan att hon får läsa numret själv då jag inte hade läsglasen med.
Jag räcker över mobilen till henne.
Ser att hon grundligt läser sms;et.
Sen säger hon;

- Du det här är nog inte rätt sms.
- Är det inte, säger jag och tittar på sms;et.

Och nej, det var det ju verkligen inte.
Jag hade visat fram senaste påminnelsen för samtal från Psykiatriska Mottagningen.
Jaja, det får jag bjuda på och nu vet hon att jag går på Psyket oxå...moahaha

Jag tar fram RÄTT sms och får då ut mitt paket från Apotea.
Och går därifrån.

Älskade E höll på att skratta ihjäl sig när jag berättade för henne om episoden, ta ut paket från Apotea.
Å så säger hon att det är tur att du inte är buskablyg av dig för annars hade du aldrig gått tillbaka dit.
Och det är sant, jag är inte buskablyg och jag skäms inte för att jag går på Psyk men det är klart att jag inte gärna basunerar ut det för hela världen men, men gjort är gjort och jag kommer givetvis att gå tillbaka till närbutiken.
Å Älskade E fick sig ett så gott skratt att hon kiknade.

Summa summarum, det gäller att ha koll på vad man gör...

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!





8 kommentarer:

  1. Ha ha ja du det där är nog rätt vanligt jag har oxå gjort fel! men men vad gör man?? men vissa gånger när man handlar så tror dem att man handlar samma alltid just i mindre butiker :) men men skönt med apotea jag skicka oxå ofta från dem ..trevlig pingst kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och detsamma till dig!
      Kram

      Radera
  2. Godmorgon! Ja så kan det gå :) Jag skulle o hämta ut medicinen åt en kossa o medsamma skulle jag ta ut antibiotikan åt mej(då jag hade urinvägsinf,) Fick ta M:s bk med då. Döm om min förvåning då jag kom dit:hade väskan min med,men ingen plånbok där jag hade lagt M:s bk......fick köra hem o hämta plånboken. Vilken tur då att det var här i byn :)
    Ha en toppendag du med!
    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir inte alltid så smidigt när minnet är uselt. *L*

      Kram

      Radera
  3. Haha, den var bra och skämmas ska du absolut inte för att du går på psyk men det vet du ju redan.
    Apotea är bra, jag använder den tjänsten ibland även om jag har två apotek alldeles nära mig...haha...men det är ju så roligt att få paket! :D
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att Apotea är super så jag slipper stå i köer på Apoteken i stan.
      Och så är dom billigare på en hel del varor.

      Kram

      Radera
  4. Ja, tänk så lätt det kan bli fel. Själv råkade jag häromveckan ut för att jag glömt min pinkod när jag skulle betala... Tycker dock att det är synd att vi ens ska behöva tänka att det kan vara pinsamt att ha en tid på psyk. Att man har en tid är ju tecken på att man är inne i en process, man mår dåligt och gör sitt bästa för att finna de möjligheter som kan hjälpa en att må bättre. Men jag skulle nog reagera ungefär likadant själv.
    Du skriver med glimten i ögat om dina erfarenheter.

    Önskar dig en fortsatt fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den där pinkoden har jag pajat flera gånger men nu har jag en som jag absolut inte glömmer.

      Kram

      Radera