måndag 27 juni 2016

Å regnet det bara öser ner...





Då var det dags för riktigt fulväder här hos mig.
Regnet står som spön i backen.
Nu gör inte det mig så mycket, jag gillar sommarregn och oväder.
Men jag tror jag måste planera om dagen lite.
Åka buss i stället för att cykla.
Borde nämligen göra några ärenden idag.
Och borde komma ut och få mig en nypa frisk luft, även om det regnar.
Så jag får se hur jag löser dagen som.

I morse gick jag ut på f-kassan för att kolla mitt läkarintyg, om det godkänts eller ej.
Det var ju som jag tidigare skrev ett ganska så torftigt intyg.
Jag trodde inte riktigt på att det skulle gå genom.
Och mycket  riktigt så blev det som jag trodde.
Det godkändes inte fullt ut (enligt det inskickade intyget fom 1/7 tom 1/10).
Det blev godkänt till 31 Juli men behöver jag vara sjukskriven efter det så måste jag lämna in ett nytt intyg.

Ringde upp till psyk och diskuterade med sköterskan där.
Hon skulle kolla upp om dom fått in något om komplettering av intyget eller om jag helt sonika måste boka in en helt ny läkartid i slutet av Juli.
Själv tror jag att det blir det sistnämnda alternativet.
För enkelt ska inget vara.
Får se om hon kommer ihåg att ringa mig någon gång under dagen som hon lovade.
Å jag vill ju veta direkt.
Tycker inte om att vänta.

Så det var dagens ABER så efter detta lär dagen flyta på fint, hoppas jag på i alla fall.
Jag sitter i köket, fönstret står öppet, regnet smattrar, jag dricker kaffe och myser.
Sen får dagen bli precis som den blir.
Har inga särskilda förväntningar på denna dag.
Det är Måndag! 

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!



10 kommentarer:

  1. Inget regn här ..:) Blåser friskt!
    Blir att åka o handla
    Ha en härlig dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tur att det gällde :) trist med regn ha en sön måndag du med kram

    SvaraRadera
  3. Förstår att du inte är nöjd att FK bara godkände ditt sjukintyg i en månad. Vet av egen erfarenhet hur otroligt stressande (man går runt med en ständig stressklump i bröstet) det är att inte veta vad som komma skall sen.
    Det är betydligt kyligare idag hos mig än vad det var i midsommar. Regnet ligger i luften så det lär nog börja regna snart hos mig med. Stor Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är skitjobbigt och oerhört stressande men jag får väl se vad som händer framöver.

      Kram

      Radera
  4. Märkligt att inte FK och våra kära beslutsfattare förstår att folk skulle bli friskare fortare om de kunde få vara sjuka ifred och ägna sig åt det man behöver ägna sig åt när man är sliten - nämligen åt att läkas och rehabiliteras i lugn och ro. Tror inte att misstro och ständig jakt på nya intyg får människor att må bättre...

    Stå på dig och värna om din hälsa <3

    Varje dag är ett steg framåt!

    Önskar dig en fin dag!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan bara hålla med i det du skriver!

      Kram

      Radera
  5. Trodde att jag hade kommenterat detta inlägget redan men det kanske har försvunnit i cyberspace.... Håller tummarna för att du får ditt intyg och att allt ordnar sig.
    Regn har vi här med - till och från. Varierande väderlek med andra ord.

    Ha det fint!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Saknar dina inlägg. Hoppas allt är bra.
    Kram

    SvaraRadera