måndag 6 juni 2016

Åjo...







...jag kan tydligen emellanåt göra det jag borde.
Som igår då jag tog itu med förrådet i källaren.
Jag gjorde det faktiskt, tro det eller ej.
Och beviset finns här på fotot.
Massor av kartonger, sopsäckar med kläder och annat underligt.
Så nu står det som ska slängas i mitt vardagsrum, tur att det är stort.

I dag ska jag bära ner Minis lådor som står i biblioteket till förrådet, det som ska magasineras för framtiden alltså.
Där nere är det nu luftigt och lätt att överblicka.
Känns jättebra att fått handen ur röven och kommit så pass långt.

Finaste Pappelino tittade in igår vid lunch.
Jag fick en perkolator av dom i tidig födelsedagspresent och som vanligt en kasse med veckotidningar.
Så jag fick visa upp röran i vardagsrummet.
Å Pappelino bara;
-Jaså har du haft så mycket skräp i förrådet!
Å jag bara;
-Tydligen!

Vi bestämde preliminärt att han skulle komma förbi på Fredag med släpvagnen så att vi kan frakta bort allt till soptippen.
Om nu släpvagnen är ledig förstås.
Men eftersom det blir så pass snart får allt stå kvar i vardagsrummet, ids inte bry mig att det ser rörigt ut när det bara handlar om dagar.

Jag hittade i alla fall många mattor som varit både borta och glömda under lång tid.
Mattorna vi alltid hade i sovrummet som vi fick i bröllopspresent av min finaste Pappelinos syskon låg hoprullade i en svart sopsäck.
Som jag undrat över vart dom tagit vägen...hepp.

Nå det var som sagt en hel del där men det mesta var som sagt skrot och skräp.

Resten av dagen fanns det inte mycket kvar av mig.
Fullkomligt utpumpad, dränerad på energi och en otroligt värkande kropp.
Den känns inte så trevlig idag heller.
Men jag ska ändå göra klart det sista...

...som sagt, det tar tid för mig från tanke till handling, bara sisådär en 8 år!

Ha en bra dag alla fina!

Kramen om!







10 kommentarer:

  1. Oj, vad duktig du varit :) Här i byn är det Loppisrace i början av Juli. Har tänkt att sälja böcker o kläder då
    Ha en fin måndag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag oxå att jag varit.
      Kul med Loppis då man kan bli av med grejer och kanske tjäna en liten slant.

      Kram

      Radera
  2. Härligt att få det gjort. Va duktig du är!
    Nu kan du vila och njuta av din bedrift.
    Ha en fin Nationaldag! 💙💛💙💛
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu (i morse) gjorde jag det sista.
      Bar ner Minis lådor i förrådet.
      Nu är det bara att vänta tills Fredag då jag får bort allt från vardagsrummet.

      Kram

      Radera
  3. Men !! Så himla duktig du har varit :) skönt måste det kännas också. Grattis i förskott säger jag också då :) kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns verkligen riktigt skönt.
      Å ännu bättre kommer det kännas på Fredag då jag får bort allt från vardagsrummet.

      Kram

      Radera
  4. Åh, vad du varit flitig! Skönt att få utrensat. Får mig att tänka på vår vind, där kommer man knappt upp och den är i behov av utrensning. Vi har pratat om att avsätta en dag i sommar för den saken...

    Ha en fin dag! Kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt när det väl är gjort men jobbigt att komma till skott och väl göra det man tänkt.

      Kram

      Radera
  5. härligt att få gjort dom mindre roliga saker o du har ju varit duktig :) hoppas allt är bra med dig kramen

    SvaraRadera
  6. Hurra hurra heja dig! Bättre sent än aldrig. Skönt att få gjort något som man länge tänkt på.
    Kram

    SvaraRadera