fredag 3 juni 2016

Äntligen Fredag...





Å inte ett enda moln på himlen.
Trots det lägger jag ut ett foto på just moln men det är bara för att jag tycker att dom är så vackra.
För visst är moln vackra, eller är det bara jag som tycker det?

I dag är det Fredag och bästa dagen på den här veckan.
Jag får nämligen hem Mini sent ikväll.
Ja det blir sent för hans pappa jobbar till 19 och han har bilen.
Mini behöver skjuts då det är alldeles för mycket packning att bära på egen hand.
Så jag får vackert vänta innan han är här.

Men det ska bli härligt för jag har saknat honom, egentligen kan jag väl skriva att jag alltid saknar honom när han har pappavecka.
Middagen ikväll blir enkel och det är ju tur det då han kommer så sent.
Jag har potatissallad, rostbiff och så ska jag göra en fetaostsallad och som pricken på i;et har jag baguetter jag ska värma i ugnen.
Somrig mat minsann och inget utom fetaostsalladen gör jag själv, det andra är köpemat.
Men det är skönt att göra så ibland med.

I går renbäddade jag sängarna och jisses så skönt det var när jag la mig.
Å sen var det inte fullt lika varmt som det varit de senaste kvällarna så det var inte ett dugg obekvämt, bara så skönt.
I kväll får Mini lägga sig i sin renbäddade säng.

I helgen har jag funderat över om jag ska ta tag i förrådet.
Det hade ju varit skönt att få det ur världen.
Tittade in i det sist jag var i källaren och jag tyckte att det såg överkomligt ut.
Såg direkt massor som ska slängas.
Tänker bära upp allt, sortera och sen bära ner det som ska vara där.
Det som ska slängas får stå i biblioteket så länge.
Får se när finaste Pappelino har tid att hjälpa mig frakta bort det.

Får jag väck det oket finns inte särskilt mycket mer att ta sig an här förutom linneskåpet i biblioteket som jag idag inte kommer in i.
Det hade varit skönt att börja sommaren utan en massa "måsten" inom mig.
Att bara kunna njuta av allt och veta att all skit är slängd.

Men jag får väl se hur dagsformen ser ut i helgen...

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!






8 kommentarer:

  1. Härligt med fredag :) Sol har vi också :)
    Ha nu en fin fredag

    kram

    SvaraRadera
  2. Varmt och fint väder är det hos mig med =) Älskar enkel/lättlagat mat. "Jag spenderar gärna så lite tid på sommaren som möjligt i köket, hehe :D " Fredagskram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det enkla är ibland det bästa.

      Kram

      Radera
  3. God morgon ,,,jag håller med moln är så vackra o visar tecken av frihet tycker jag, jag brukar forma olika saker när jag tittar upp hi hi mysigt att få hem sonen även om lite sent ..snart till frissan skall jag ja skönt att göra saker som behövs sen kan man släppa allt det :) kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var underbart att få hem Mini.
      Kul med frissan, du blev säkert kanonfin!

      Kram

      Radera
  4. Vi har oxå ett förråd som skulle behöva rensas och sorteras. Men det gör jag sen, det går i alla fall fortfarande att stänga dörren om röran...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tänkt göra det sen i snart 8 år så nu är det nog dags. *L*

      Kram

      Radera