söndag 26 juni 2016

Återigen en Söndag...






Söndag på Söndag, tja det kan förvirra den smartaste människan.
Men Söndag är det idag igen.
Jag sitter som vanligt i mitt kök.
Köksfönstret står öppet så jag får in frisk luft.
Ute ser det igenmurat ut.
Inte en endaste strimma blått, inget solsken.
Men det går väl an ändå.
Det är inte kallt i alla fall.
Och det är inte flera meter snö ute.
Det är fortfarande sommar.

Gårdagen blev en lugn historia.
Jag och Mini år frukost tillsammans.
Vi avrundade frukosten med varsin tårtbit.
Han packade i ordning på sitt rum.
Jag vek ihop kläder (det mesta Minis) och vattnade blommorna.
Blommorna jublade för jag har nog helt sonika glömt bort att vattna på ett tag.

Så skulle jag lägga i ordning syllarna och spritspåsen.
Det följde med en fin liten burk till dem.
Det gick bra ända tills jag skulle lägga tillbaka syllen.
Då var den helt försvunnen.
Jag letade så att jag höll på bli tokig, vilket jag oxå sa till mig, du är helt klart tokig Millan, bara du kan få något att försvinna spårlöst på det där sättet.

Till slut ropade jag in Mini i köket för proffshjälp.
Han letade och letade och letade.
Å så undrade han vad i tusan jag gjort.
Å jag hade som sagt ingen aning.
Men så kom han på det..
Jag hade lagt två syllar på varandra och det var minsann inte lätt att se.
Han ställde i ordning och la på locket, suckade när han tittade på mig och sa,
ingen utom du klarar av sånt här mamma, och sen log han stort.

Nåja, jag är ändå ganska säker att fler skulle ha kunnat göra samma sak som mig, så det så!

Dagen återgick till lugn efter den lilla incidenten.
Minis Pappa körde upp på gården så det blev dax att kramas Hej Då, vi ses om en vecka.
Å sen blev det som vanligt dödstyst här.
Ödsligt och tomt.

Jag gick och la mig.
Lyckades sova någon timma.
Och sen rullade dagen på.
Gjorde inget särskilt.
Tittade på två avsnitt av Shetland på SVT play.
Mycket bra serie, har sett den förr.
Synd jag missade första avsnittet.
Om jag sen kommer ihåg att jag börjat se vet jag inte, är dålig att följa serier.
Minns aldrig vilken dag de går.
Brukar titta på play tv men då gäller det att minnas vad man brukar se.
Å jag gör ju inte alltid det.

Men sånt är bara mindre  i-landsproblem och inget jag skulle hänga läpp över.

Idag är en ny dag.
Dagen är planlös!

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

  



8 kommentarer:

  1. Här skiner solen idag efter gårdagens regnande! Härlig dag blir det :)
    Shetland brukar jag också se på .....
    Ha en fin söndag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inge regn här idag nu skiner solen!

      Kram

      Radera
  2. Härär oxå gråväder & mindre skoj men vad gör man? skönt med en tom lista att göra så har jag men ut blir det nog ändå ta det lugnt o ha det bra söndag ha ha kram å det ser mysigt ut i ditt kök kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft en riktigt skön och lugn dag!

      Kram

      Radera
  3. Låter väldigt mysigt ändå!

    SvaraRadera
  4. Vi hade också en sådan där lite gråmulen dag igår, men som du skriver, det var helt ok eftersom det inte var kallt...

    planlösa dagar är ibland precis vad man behöver.

    Idag verkar det till att bli soligare, hör fågelkvitter utanför fönstret.
    Undras om det är liknande väder hos dig?

    Ha en fin dag!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här vräker regnet ner idag. *L*

      Kram och ha en fin dag!

      Radera