måndag 20 juni 2016

En sån härlig dag...







Gårdagen blev precis som jag ville ha den.
Lugn och gemytlig.

Förmiddagen började med frukost tillsammans med Mini.
Vi satt länge vid köksbordet.
Sen plockade vi undan.
Jag kände mig aningen trött så jag gick in i mitt sovrum och la mig.
Döm om min förvåning då jag somnade en stund.
Vaknade till av att det prasslade i köket.
Undrade över vad Mini gjorde, det var så tyst förutom prasslandet.
Gick upp och då har jag alla mina tre härliga ungdomar i mitt kök.
I full förberedelse inför födelsedagsfirandet av mig.
Dom hade köpt med sig fika och en härlig paj med grädde.
Alltså inte tårtan jag visar på bild idag, den gjorde jag en midsommarafton för några år sedan.

Ungdomarna sjöng vackert för mig och hurrade.
Jag fick presenter.
Av Maxi fick jag blomster till min altan.
Av Midi och Mini fick jag ett set med spritspåse och spritstyllar.

Vi satt och fikade och hade det gemytligt värre.
Som sagt så trivs jag med mina underbara ungdomar, vi har alltid trevligt tillsammans.

Så gick dagen och flickorna stannade kvar.
Jag och Maxi satt och pratade för oss själva i köket länge medans Mini och Midi passade på att ta sig  en siesta.

Till slut blev det middagstid så jag tog fram det jag hade i kylskåpet och det räckte till alla.
Midi är ju vegetarian så jag gjorde en pastasallad till henne.
Vi andra åt hemgjord pizza och potatissallad med grillat kött och kryddkorv och en grönsallad med fetaost.
Maxi tål inte alla grönsaker och tycker inte om ost så jag gjorde en särskild sallad till henne.
Tur att inte flickorna bor kvar hemma för jag skulle bli snurrig av att komma ihåg vem som äter vad...hihi

Efter middagen vilade flickorna ner maten och sen traskade dom hemåt.

Det blev som sagt en mycket fin dag, lugn och skön som jag ville ha den och tillsammans med dom tre personer som är viktigast i mitt liv, mina barn!
Kunde inte blivit bättre än det var!

Idag så ska jag cykla in till byn i eftermiddag.
Har läkartid.
Måste gå ut på apotea och se vad jag har eller inte  har för recept innestående.
Kan ju vara smart att fylla på receptförrådet såhär i början av sommaren.
Det är en ny läkare, min gamla försvann ju för att randas.
En överläkare så det är i alla fall ingen grön AT läkare jag ska träffa.
Får se hur utfallet blir.
Jag tar med mig utlåtandet från utredningen så får hon väl kika genom den.

Nu få ni ha en fantastisk dag alla fina!

Kramen om!

Ps. Tack för gratulationerna!





8 kommentarer:

  1. Härligt att du fick alla ungdomar hem :) En bra dag verkar du ha haft ) Härligt med såna dagar!
    Ha en härlig måndag

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men va mysigt att bli överraskad så :) det uppskattas verkligen kul att du fick en minnesvärd dag det är viktigt ;) kramen hoppas det går bra hos läkaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gårdagen kommer jag att minnas länge, vi hade så mysigt tillsammans.
      Kram

      Radera
  3. Vilken fin dag ni fick tillsammans. Mysigt och glädjande att bli överraskad sådär.
    Ha en fortsatt fin vecka!

    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en fin överraskning.
      Kram

      Radera
  4. Vilken mysig födelsedag, precis som det ska vara!

    SvaraRadera