lördag 11 juni 2016

Godmorgon...





Tänka sig nu är lördagen här.
Den dag jag önskade så intensivt det skulle vara tidigare under veckan som varit.
Solen visar sig inte, det är molnigt ute.
Kanske ännu en ovädersdag på gång, vad vet jag?
Hur det nu blir så spelar det ingen roll.
Jag ska ändå bara hålla mig inomhus.
Har ingen energi att ens tänka på att gå ut.

Gårdagen gick i lugnets tecken.
Jag åt frukost med Mini och så åkte vi in till byn på övergång.
Skulle fixa något åt Mini på banken.
En app så att han själv kan kolla sitt saldo och göra överföringar mellan sina egna konton.
Mycket smart drag av banken att äntligen tillåta den inblicken för ungdomar.

Nå vi åkte som sagt på övergång så vi var hemma inom en timme.
Jag hade lovat tidigare att vi skulle göra det i går så jag blev tvungen att hålla löftet (givetvis) trots att jag själv gärna bara legat kvar i sängen.

När vi kom hem så år vi glass och jag drack kaffe.
Vi pratade av oss det där sista.
Det var ju dax för Mini att byta boende.
Han blev hämtad runt 14 av sin pappa.

Vi kramades Hej Då och så gick han ut till den väntande bilen.
Själv tillät jag mig själv att rasa ihop i sängen.
Och efter det kom jag knappt ur den på hela dagen.
Bara några kortare stunder.

Känner att denna dag har samma tema som gårdagen.
Vila och sängen.
Sängen och vila.

Min kropp mår inte bra.
Nacken, axlarna, ryggen och händerna värker kopiöst.
Händerna är verkligen mycket illa.
Har svårt att hålla i ett glas eller kaffemuggen.
Det känns som om jag ska tappa muggen hela tiden.
Så påverkad blev jag alltså av allt skruvande, lyftande, bärande osv sen Torsdagens alla tester.

Nåja det är bara att bita ihop.
Det lättar väl upp efter x antal dagar.

Nu får ni ha en fantastisk dag alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Hoppas att du får en fin lördag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min Lördag var lugn och skön!
      Kram

      Radera
  2. God morgon på dig ...va trist att du får ta smällen så här efteråt med smärta inte kul alls, hoppas det ger med sig snart då o att du kan vila o ha det gott bara :) här skall på kalas ha det gott o va rädd om dig kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä värken sitter nog i ett bra tag men det är som det är.

      Kram

      Radera
  3. Jag är däck oxå, skyller på en förkylning, men tror att den kommit av för många aktiviteter utan riktig vila emellan... Hoppas du snart piggnar till och mår bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Viktigt att inte glömma bort vilan.

      Kram

      Radera