torsdag 23 juni 2016

Idag blir det tidigt iväg...





Klockan är strax 06.30 och jag är snart startklar för dagen.
Ska cykla bort till affären och helghandla.
Dom öppnat kl 07.00.
Suveränt bra.
Det lär inte vara särskilt många i butiken då så jag kan handla i lugn och ro.

Sen cyklar jag hem.
Packar in det köpta och så ska jag putsa fläskfiléer och lägga i marinad inför morgondagens midsommarfirande.

Runt 09.30 ska jag sätta mig på min cykel igen och trampa in till byn.
Ska lämna in ett papper till Nordea a´Minis skull så han får in sin lön på sitt konto i sin bank.
Jag har ett ärende till att göra innan jag cyklar hem.

Sen har jag helg...

Känns drygt att cykla in till byn två gånger men får se det som bra motion.
Å har jag min vanliga tur lär det vara motvind..hihi

Ha en toppendag alla fina!

Tittar in till "mina" bloggare när jag är hemma igen gång nummer två.

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Härligt väder har vi nu :) Soligt o varmt, hoppas att det håller i sej nu!
    Ha en härlig dag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är vädret växlande.
      Kram och ha en fin dag!

      Radera
  2. I går var det soligt och fint och lagom varmt ute. Idag hoppas jag på samma väder.
    Just nu är det mulet. Närmaste mataffär "kvantum" hos mig har under sommaren börjat att öppna kl sju på morgonen. Och inte nog med det så har affären haft (2 gånger under juni) singelkvällar. Kunderna ska kunna passa på att dejta och handla mat samtidigt. Jag har inte provat på detta men det tycks vara uppskattat bland kunderna i alla fall. Ha en bra dag! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men du sånt finns på Kvantum i min stad oxå.
      Men har inte provat deras singelmingel.
      Känns som skumt på en affär. *L*

      Kram

      Radera
  3. Låter skönt med en cykeltur Millan hoppas du slapp motvind :) så sött det låter när du skriver jag tittar in till *mina bloggare sen* ha det gott o va rädd om dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var faktiskt ingen motvind någon av gångerna jag cyklade in till byn.
      Himla tur hade jag!

      Kram

      Radera
  4. Tittar in som hastigast och önskar dig en trevlig midsommar. Kram

    SvaraRadera