fredag 17 juni 2016

Jodå...





...idag händer det!
Händer vadå kanske ni undrar?
Jo idag blir jag av med allt i vardagsrummet som ska slängas.
Finaste Pappelino ringde igår och berättade att han kommer runt 13.00 med släpvagnen.
Så det blir några arbetsamma timmar.
Jag är ju ensam om att bära ut allt på gårn.
Vill inte att finaste Pappelino ska göra det, han är trots allt 30 år äldre än mig.

I går gick jag loss därinne och sorterade det sista, så nu blir det väldigt enkelt att slänga på den stora sopstationen.
Jag bar ut sängstommen till min dubbelsäng och ställde den i hallen så att jag nu inte skulle missa att ta med den.
Å i  och med det så kom jag äntligen in i linneskåpet.
Och där var det en salig röra.
Tog ut allt, vek i ordning det igen och så la jag in allt igen plus det som länge  legat på arbetsbänken i biblioteket för att jag inte kommit mig in i linneskåpet.
Å så blev det en hel del slängt där med.
Massor av påslakan och örngott som var lite trasig.
Massor av badlakan och  handdukar som var gammal helt sonika.
Fick ihop ytterligare två sopsäckar där inne.






Så nu är det skåpet klart bara sådär.
Det är fortfarande ganska så fullt där men på intet sätt som innan.

Så nu måste jag ta itu med en av mina garderober där hälften av utrymmet tagits upp av sängkläder.
Nu är halva den garderoben ledig så nu ska jag flytta om där så att jag äntligen kanske t.o.m ser vad jag har för kläder liggande där.
Gissningsvis blir det en del som får trilla ner i svarta sopsäckar och gå till klädåtervinningen men den garderoben väntar jag med.
Jag är mer än nöjd med vad jag åstadkom i går.

Jag känner mig väldigt trött efter gårdagen och har inte sovit så mycket i natt.
Och så ska jag som sagt bära ut allt som ska slängas på gårn.
Förvarnade Mini igår kväll med att jag förmodligen är skittrött när han kommer i eftermiddag.

Vi ska i alla fall grilla kött, kryddkorv och majskolvar till middag.
Till det en potatissallad och en grönsallad med fetaost.
Det är ju inte så komplicerat tack och lov.

I går när jag kom hem satte jag mig ner vid köksbordet och läste genom utlåtandet.
I min värld och hur jag tolkar det så ser jag inte att jag skulle ha arbetskapacitet enligt utredarna.
Men jag får väl se vad som händer härnäst.
Kassan lär väl höra av sig antar jag, har för mig att hon sa att vi skulle språkas vid när utredningen var gjord.
Försöker att få utlåtandet och olika framtida scenarier ur skallen så jag kan koppla av och inte känna mig så orolig och spänd men jag ogillar starkt att inte riktigt veta.
Att vänta och se vad som skall hända härnäst.

Nåja, nu är det Fredag och helg så puts väck med alla illa tankar, hör du det Millan!
Du får bort allt skrot idag och Mini kommer hem så du har en underbar helg att se fram 
emot.
Så inga tunga tankar nu, annars tar jag mig i örat.
Så det så!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. När jag läser hur du jobbar blir jag alldeles matt ;-) speciellt nu när jag sitter o kippar efter luft pga min astma som är jobbig just nu. Har inte hängt med riktigt...varför du ska kasta ut och röjer så mycket? Duktig är du i alla fall trots att du inget sover stackars dej. Jag är imponerad av dej söta du. Ta hand om dej. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har röjt ur källarförrådet som jag tänkt göra i sisådär 8 år.
      Å så har jag gått genom gömmer i min lägenhet och dragit ihop det som ska slängas nu när jag ska få åka till soptippen och allt.
      Försöker göra mig av med så mycket som möjligt som inte används eller bara samlar damm.

      Nu är jag trött.
      Har burit ut allt som ska slängas ut på gården.
      Puh men får vila många timmar nu innan pappa kommer hit.

      Kram

      Radera
  2. Härligt att bli av med skräpet :)
    Här är det regnigt idag, liksom igår....Skönt att få hem Mini :)
    Ha nu en bra fredag

    Kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa det känns ljuvligt.
      Nu ser alla rum ut som de ska...

      Kram

      Radera
  3. God morgon Millan ...men va gulligt av din pappalino att hjälpa dig att få bort allt o det blir nog så jobbigt för dig o din kropp så du får vila sedan. Ha en fin dag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är jätteglad att släpkärran äntligen är ledig så att mitt hem känns som ett hem och inte en soptipp. *S*
      Och ja, det blir mycket vila sen.

      Kram

      Radera
  4. Så skönt att bli av med det man inte kan ha kvar! Så duktig du är på att fixa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns jätteskönt!

      Kram

      Radera
  5. Heja dig, vilket jättejobb du gjort! Min arbetsförmågebedömning blir först efter sommaren, så jag går fortfarande i väntans tider...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner med dig. Jag tycker att det var en ren pärs att gå genom. Vill inte göra om det igen.

      Kram

      Radera