onsdag 1 juni 2016

Juni...







Tänka sig att det är Juni nu, det trodde jag knappt var möjligt när vintern var som tyngst.
Det ska väl räknas som sommar nu.
Och vädret visar sig från sin bästa sida.
Full sol idag igen och från en klarblå himmel.
Lika som igår och jisses så varmt det var.
Lite otränad tror jag när det kommer till värme.

I går morse hade jag mitt vanliga samtal med Älskade E.
Det blev några timmar som det brukar.
Sen strax innan lunch hade jag lagt omkull mig för att vila.
Då skickar fina Beda sms och frågar om hon kan komma förbi och äta sin lunch hos mig.
Jag svarade ja, klev upp och kokade en kanna kaffe.

Vi satt ute på altanen.
Hon åt, vi tjötade.
Å så fick hon kaffe på maten.
Det var som vanligt en trevlig stund.

När hon åkt tillbaka till jobbet så kollade jag min mobil som låg i sovrummet.
Såg att jag fått ett nytt sms.
Å det handlade om utredningen jag väntat på.
Fick datum och hälsades välkommen.
Resterande information kommer per brev.
Ja men se där, då är det alltså snart dax att utsätta sig för röntgensyn och total granskning av vem jag är, varför och om jag har arbetskapacitet.
Av några helt vilt främmande människor.
Jag fick 2 dagar, på dessa 2 dagar ska dom kunna komma fram till ett svar om jag klarar av att gå ut i arbete igen.
Jag vet ju hur det är...men det är ju inte säkert att dom tycker likadant.
Och gissningsvis kommer dessa två dagar att vara grymt jobbiga att ta sig genom.

Så det blir spännande nästa vecka...

Blev tvungen att ringa och avboka nästa veckas samtal då det givetvis krockar med utredningen.
Hon lär ringa upp och boka en ny tid.

Nu får ni ha det bäst alla fina!

Kramen om!




8 kommentarer:

  1. Härligt med solen är det ju :)
    Såå fint med vänner!
    Ha en fin onsdag

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag kan helt ärligt inte förstå att det är första juni idag. Vart tog tiden och dagarna vägen egentligen?
    Det var då på tiden att du fick en tid för utredning.
    Hoppas att utredningen går bra =)
    När jag fick fara på en utredning (En vecka) så fick jag träffa läkare, sjukgymnast, psykolog, arbetsterapeut och socionom. Hos sjukgymnasten fick jag göra en massa tester. Läkaren undersökte mig.
    Psykologen gjorde också tester hur de är med minnet och koncentrationen m.m.
    Sen var de samtal. Jag träffade alla en och en. Sista dagen träffade jag alla tillsammans och de gick igenom med mig hur de uppfattade mig och mina besvär. Efter detta gjorde dom en bedömning om min arbetsförmåga. Soliga kramar =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste erkänna att jag känner mig lite nervös då jag inte har en aning om upplägget.
      Det är ju färre dagar än vad du hade så det kanske är mer intensivt.

      Kram

      Radera
  3. Oj vad det hände mycket för dej nu. Så härligt :) Frånsett utredningen, sånt är aldrig trevligt. Håller tummarna för dej. Kramen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det känns lite nervöst.

      Kram

      Radera
  4. Juni. Ja, tänk vart tog maj vägen?
    Hoppas att du träffar bra människor på den där utredningen, människor som lyssnar på vad du har att säga och låter dig bestämma, det är ju trots allt du som är expert på din kropp.

    Ha det fint!
    Kram

    SvaraRadera