lördag 18 juni 2016

Lördagsmorgon...





Ja  men då har vi  gått in i helgen.
Lördagsmorgon är vad det är.
Även hos mig.

Jag har som vanligt inte sovit särskilt mycket men aningens mer än vanligt.
Å min kropp har helt gått sönder.
Gårdagen var inte bra för kroppen.
Det tog mig 45 minuter att bära ner allt på gården.
Å efter det gick nacken, ryggen, armarna och händerna i bitar.
Idag känns det inte roligt alls.

Finaste Pappelino kom och tro det eller ej men vi lyckades få plats med allt på släpet så vi behövde bara en resa till soptippen.
Men så skönt det kändes när allt var slängt.
Jag följde med Pappelino till lillebror där kärran ska stå och hjälpte till att dirigera backningen så vi kunde lämna kärran på sin plats.
Därefter skjutsade han hem mig.

Det var ljuvligt att kliva in här hemma, gå genom hela lägenhetens alla rum och se hur fint där är nu.
Äntligen har jag fått till alla rum som jag vill ha dem efter mina förutsättningar.
Å alla linneskåp är städade och fina och källarförrådet är röjt och ser bra ut.
Mer än så tänker jag banne mig inte göra i år.
Det får räcka nu..

Mini kom på eftermiddagen.
Jag  hade förberett det jag kunde och skulle starta grillen när han kom.
Å tror ni nu att den fungerade?
Nej, den var stendöd.
Jag testade den ju när jag tog upp den ur förrådet och då fungerade den men inte igår.
Nå jag fick ta fram en engångsgrill så grillat blev det i alla fall.
Å nu måste jag köpa en ny grill, slängde min gamla i går då jag var så säker att den här fungerade.
Ja, ja som det kan bli.

Maten blev i alla fall lyckad och god.
Till efterrätt åt vi glass.
Å sen fastnade vi på köksstolarna till sena kvällen.
Det bara bubblade ur oss.
Kände hur mycket jag saknat våra samtal under hans pappavecka även om vi pratat i telefon nästan varje dag.
Njuter av varje sekund när han bor hos mig.
Är galet tokförtjust i min son.
Han är en sån underbar människa.
Han gör mig rotad i min annars så rotlösa tillvaro.

I dag är en ny dag.
Får se vad som händer.
Men en sak vet jag, jag ska inte bära något, jag ska inte rensa och röja något, jag ska ta det lugnt och vila och låta min arma kropp läka.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. Tack för sommarhälsningen. Jag önskar dig hjärtligt detsamma

    SvaraRadera
  2. Vilket hästjobb du gjorde! Nu kan du vila och vara nöjd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har verkligen varit ett hästjobb men nu är jag nöjd så det blir vila resten av året nu. *L*
      Kram

      Radera
  3. Kan se det framför mig hur fint du har det hemma nu :) skönt för dig att det är gjort :) hoppas du inte får för ont i kroppen nu ...kram å fin kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jätteskönt att ha det gjort och fått fint igen.
      Tyvärr värker kroppen som aldrig förr men det var väntat och går väl över.

      Kram

      Radera