lördag 4 juni 2016

Mysig gårdag...







I går kom Mini till mig.
Mycket tidigare än han trodde.
Pappan slutade visst några timmar tidigare.
Klockan var bara 16.30 när bilen körde in på gården.
Jag blev givetvis jätteglad.

Jag dukade fram vår middag.
Bakade vitlöksbrödet i ugnen.
Och så satte vi oss till bords.
Å det var så himla gott med potatissallad, rostbiff, fetaostsallad och vitlöksbröd.
Jag njöt av varje tugga.
Och det kändes så somrigt.

Vi satt i köket för jag hade glömt att öppna upp fönstren på altanen så där var som i en bastu.
Till efterrätt tog jag fram en sån där köpt Frödinge kaka.
Nån slags kladdkaka med mousse och crunch på.
Jag kokade kaffe till och blev förvånad då Mini oxå ville ha.
Han är vanligen ingen kaffedrickare men han tyckte att det skulle passa bäst till efterrätten.

Sen blev vi sittandes i timtal och bara pratade.
Vi flyttade in oss till biblioteket och gick genom ett av hans skåp där (som ska packas ner och flytta ner till förrådet när allt är klart).
Snacka om memory lane igen.
Spel, den lilla porslinsservicen, en väska full med små böcker som han gjorde när han gick på lågstadiet, alla matvaror han använde när han och  systrarna lekte affär, skeppen han alltid hade i badkaret och mycket mer.
Helt plötsligt såg jag honom 4-5 år gammal igen.
Å så söt han var redan då även om han var en tjurskalle utan like.
Å så var han tillbaka igen, snart 17 år gammal.

Kvällen var sådär himla, himla gemytlig, trevlig och mysig.
Och jag satt uppe bra mycket längre än jag brukar.
Men det var det värt.

Kvällen var verkligen en sån kväll jag lagt undan i minnesbanken för att ta fram någon dag då livet känns tyngre.

Ha en strålande dag alla fina!

Kramen om! 


6 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Härlig dag du hade igår :) Här skiner solen idag, me like
    Ha en underbar lördag

    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Fredagen var en underbar dag.
      Kram

      Radera
  2. Mmmm, vad mysigt och gott!

    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. *ler* Vilken underbar dag! Din pojk verkar vara lika fin som min 16 åring.. Man blir så otroligt tacksam över hur fina de är! Hoppas du har en bra helg!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja min pojk är helt underbar.
      Å ja, tacksam är jag allt, han ger så mycket glädje, gemenskap och kärlek.

      Kram

      Radera