torsdag 2 juni 2016

Så är det Torsdag igen...








Morgonen tickar iväg.
Jag var lat i morse och orkade inte kliva upp fast jag legat vaken i timmar.
Hade egentligen ingen lust att kliva ur sängen när jag gjorde det heller.
Men upp ska man, har jag hört!

I går cyklade jag in till Kvantum.
Hade fått paket jag skulle lösa ut och så passade jag på att handla lite bra-priser-varor.
Det blev mer än jag tänkt men nu har jag det hemma i alla fall.

Väl hemma rev jag ur Minis säng.
Plockade ihop lite mer sängkläder och så öppnade jag paketet jag hämtade ut.
Det var dra på lakan jag köpt till Minis säng så det fick gå i tvätten med.
Hängde tvätten och antar att det är torrt nu så varmt som det varit.
Han kommer att bli nöjd då det är renbäddat här när han kommer samt att han äntligen har dra på lakan så han slipper dra till underlakanet hela tiden.

Å nu blev det en liten paus i skrivandet för jag kom ju på att jag behöver göra detsamma i min egen säng så nu har jag rivit ut sängkläderna och sprungit ner till källaren och startat en tvättmaskin.
Puh det blev riktigt svettigt.

I går var det rena värmeböljan här, så var det dagen innan med.
Man nästan storknar av värmen.
Kan inte säga att jag är särskilt van att det är 25-27 grader i skuggan  direkt.
Det är tidigt för att hunnit bli van med liknande temperatur.
Mitt på eftermiddagen åskade det.
Inte ett sånt där superåskväder utan bara några rejäla knallar.
Å efter det började det finregna men det var fortfarande hysteriskt varmt.

Idag sägs det ska regna här men jag får väl an se.
Har inga ärenden någonstans idag så jag stannar hemma och pysslar här.
Ska bädda i Minis säng och min egen och så hänga tvätt, det räcker för mig.
Borde ta fram dammsugaren oxå men egentligen är det en dum idé då jag alltid får så himla ont i ryggen av att dammsuga.
Det är Minis jobb att dammsuga men jag har inte velat påminna honom om det då han har haft så hiskeligt mycket plugg på slutet.
Tycker att det räckt gott och väl för honom.

I går fick jag då brevet från utredningen.
Det innehöll klockslagen för de olika mötena, adress, några frågeformulär jag ska fylla i innan jag går dit och så står det att jag ska bekväma kläder på mig samt synhjälpmedel vid behov.
Jag ska träffa läkare, psykolog, arbetsterapeut och sjukgymnast.
Så nu är det bara att vänta tills Onsdag då det kör igång.

Nu blir det mer kaffe för mig och läsa lite bloggar.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Här är det också varmt! Jag lider inte, men svärmor tycker att det är för varmt! Tvättade kläder igår o dom är nog torra nu. Idag har jag städat klart. Gör inget extra mera idag. Blir en promenad o troligen en träff med väninnan Gun
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så härligt när tvätten torkar i ett nafs.

      Kram

      Radera
  2. Här har det inte regnat, och på tal om det blev jag just påmind om att jag inte vattnat plantorna ute..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan vara bra att komma ihåg!

      Kram

      Radera
  3. Jag måste säga att jag bara älskar värmen. Tål nästan hur mycket som helst förutom då natten kommer.
    Då är det Värkligen riktigt jobbigt om det blir för varmt. Man kan inte sova.

    Ikväll skulle det kanske komma någon regnskur.....Men jag vette 17 om det Värkligen blir så?

    Kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varma, heta nätter är hopplösa, det går inte att sova.
      Det kom en ynka regnskur hos mig inte värd namnet.

      Kram

      Radera
  4. Här är det riktigt varmt o skönt om man inte jobbar så vi bor på balkongen hi hi hoppas snart du får solsken kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att kunna sitta ute.
      Jag har min altan, du har din balkong.

      Kram

      Radera