söndag 5 juni 2016

Söndag...





Var på väg att skriva Lördag som rubrik men hejdade mig då jag insåg att det är Söndag idag.
Det är inte så lätt att hålla reda på dagarna.
Har precis öppnat köksfönstret så att jag får in lite frisk luft.
Och frisk är luften, inte särskilt varm men ändå skön.

Gårdagen blev en sån där sega på och göra ingenting dag.
Tänkte på förrådet men gav mig själv respass.
Tänkte givetvis då att jag börjar i morgon.
Så jag får se idag om jag börjar...

i övrigt så lagade jag lite mat, eller lagade och lagade, jag stekte på hamburgare.
Inte alltför arbetsamt direkt.
Till burgarna hade jag en hel del massa gott och så sallad till.
Det var smaskigt.
Till efterrätt så åt vi av den där Frödinge kakan jag tog fram i Fredags.
Tja, det dög som middag kan jag säga.

I dag ska jag göra en god köttfärssås på älgfärs.
Kommer att ha i en massa gott och så ska den få puttra på låg temperatur tills den är riktigt len, smakrik och krämig.
Kom på igår kväll att jag har älgfärs i frysen så jag tog upp det.
Man kan ju undra om köttfärssås och spagetti är en Söndagsmiddag, det är ju långt från stek, sås och potatis men jag tycker att det passar alldeles utmärkt.
Kan ju vara så att köttfärssås råkar vara min favoriträtt all time, tröttnar aldrig på det och är för att använda egna ord en jävel på att göra den god.
Ursäkta svordomen!

Till efterrätt idag blir det vanilj och blåbärsglass.
Kan passa bra en varm sommardag.

I övrigt så trilskas sömnen som vanligt.
Har sovit ytterst lite den senaste veckan/veckorna.
I natt vaknade jag ur en sån där skum dröm.
Jag drömde om min x-make.
Drömmen var inte otäck men mycket konstig.
Våra barn var små, vi hade bara flickorna men vi hade skiljt oss (tiden kändes som i dag), han hade sin nuvarande sambo men vi bodde tillsammans.
Så otroligt knäppt alltså.
Han var inte direkt otrevlig i drömmen men heller inte trevlig.
Och jag kan för mitt liv inte komma på  vad som var vitsen med drömmen, om där fanns något meddelande, eller  något jag tänkt på, eller vad den alls skulle kunna tänkas betyda för mig i dagsläget.
Det var bara helkonstigt.

Jag kan inte förstå att jag aldrig drömmer om ståtliga män som rider sina vita springare och räddar mig ur den ena situationen efter den andra.
Nää jag drömmer alltid konstiga emellanåt helt oförståeliga drömmar eller så mardrömmar.
Aldrig dom här riktigt ljuva drömmarna där man vaknar upp med ett stort leende och liksom bara hoppar ur sängen med skön musik i huvudet.
Nä inte jag inte.
Drömmer ni ofta?

Nä nu ska jag koka kaffe och förbereda frukosten.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!







6 kommentarer:

  1. Godmorgon!Satt o skrev på ett inlägg då du kommenterade:)
    Vi har också sol, men kyliga vindar
    Ha nu en bra söndag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag brukar laga till köttfärssås när jag inte vet/ kan komma på vad jag ska laga till för mat. När jag vill laga till nåt enkelt men ändå något gott som alla i familjen äter.Då är köttfärssås en välsignelse att laga till. Solen lyser idag hos mig (i alla fall just nu) men det är dock bara 11 plus. Så det är betydligt svalare ute än vad det har varit. När jag har drömt brukar jag sällan minnas dem. Men ibland händer det att jag minns mina drömmer och drömmarna kan då vara antingen ren pur galenskap eller väldigt skräckinjagande. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror många gör så, lagar köttfärssås när man inte riktigt vet vad man ska laga.
      Jag lagar den då jag verkligen är sugen.

      Vi har inte haft särskilt varmt här heller, sol men kylig luft.

      Kram

      Radera
  3. Dagarna går så fort...inte lätt ibland att hålla ordning på dem haha.

    Köttfärssås är tacksamt och lättlagat. Sen går det fort att gjöra en köttfärslåda åxo.

    Ha en härlig nationaldag.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dagarna har en förmåga att rinna iväg.
      Ha en fin Nationaldag, du med!
      Kram

      Radera