söndag 12 juni 2016

Söndagsmorgon...



Lånad från nätet



Då har vi stora vilodagen framför oss.
Gillar ordet vilodag, ni har kanske märkt det, ni som läser min blogg.
Men säg den vilodag som är helt utan arbete.
Alldeles nyss så lyckades jag spilla ut kaffet ur min mugg, på köksbordet och duken.
Den bara föll ur handen, gjort på en grisblink.
Periodvis tappar jag mycket ur händerna.
Nu är jag tydligen inne i en sån period igen men jag ser det som ett resultat av att jag höll på med så mycket tungt med händerna under utredningen.
Så det lär hålla i sig ett tag.

Nåväl det var bara att springa efter disktrasan och torka upp spillet.
Tyvärr klarade sig inte duken utan den måste bytas.
Suck!

Annars så känns det fortfarande att jag lever.
Kroppen fortsätter råvärka men det går väl över så småningom.

I går gjorde jag inte ett vitten.
Låg mest i sängen.
Och frös.
Det kändes som om jag bodde i en igloo.
Jag fick ta  på raggsockar och långärmat.
Hallå det är Juni, men väldigt kyligt.

I övrigt så pratade jag inte med nån förutom mig själv då.
Det blev ju väldigt tydligt under utredningen att jag gör så.
Nå ingen ringde och jag iddes inte ringa till någon.
Det märks att Älskade E är i sitt kära Spanien.
Jag går liksom i ide då, känner sällan för att prata med någon alls när jag inte kan prata med henne.

Idag fortsätter jag göra ingenting.
Känner mig kraftlös med spinnande huvud.
Men å andra sidan finns inget akut jag behöver göra heller.
Så dagen får gå i mitt hemma-lunka-tempo.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!



10 kommentarer:

  1. Hoppas att dagen blir ok ändå! Vila, vila :)

    kram på dej

    SvaraRadera
  2. Ja, vad ska vi göra? Somliga dagar är helt enkelt tyngre än andra och ibland undrar man hur mycket en människa ska behöva stå ut med. Hoppas att du mår bättre efter det att du fått vila och rensa tankarna....

    Ta väl hand om dig!
    Kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag har haft en skön och avkopplande dag!
      Kram

      Radera
  3. God morgon :) ja du sånt händer mig med att tappa saker :( men men viktigast att du inte skadade dig ja det tog på dina krafter det du gick genom :( hoppas du slipper igen ...ta dagen i lugn takt kramen fina du

    SvaraRadera
  4. Jag är otroligt klantig och fumlig av mig hela tiden. Och det stör mig att jag inte vet om jag ska skylla på min kropp eller om jag helt enkelt är världens största klant. Folk som inte vet bakgrundsfakta om mig tror nog att jag är världens största klant.
    Håller med dig om att det inte har varit varmt dem senaste dagarna.
    Du är väl värd att vila när du varit på en så pass tuff utredning som faktiskt tar på knoppen och kroppen.
    Söndagskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, det kan kanske vara både och det beror på.
      Är själv klantig och klumpig men tror att det är ofokusering det beror på när man inte just kan poängtera att det sitter kroppsligt, som i dag med den tappade kaffemuggen.

      Kram

      Radera
  5. Tappa saker är inte kul....dessutom Blir det ju så mycket extrajobb om man tappar nåt .

    Vilodag är skönt. Det behöver vi människor. Så vila på du.

    Ha det gott och kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det blir ju alltid en massa extra jobb då saker faller ur händerna.

      Kram

      Radera