måndag 13 juni 2016

Måndag...





Syrenerna har tydligen börjat blomma.
Undrar när det hände.
Jag har faktiskt ingen aning.

Upptäckte det för några dagar sedan när jag var på utredningen.
Hade en lunchtimme så jag strövade runt lite och se där, syrenerna blommade.
När jag kom hem så såg jag att de blommade på tomten här med.
Ja där ser man vad som händer när jag inget ser.

I dag är det Måndag.
Veckan innebär inget särskilt.
Inte enligt min agenda i alla fall.
Sen om det händer annat som inte står nedskrivet får jag ta det då.
På Onsdag ska läkaren från utredningen ringa under förmiddagen.
Så jag vet vad deras utlåtande blir och så att jag kan berätta hur knopp och kropp reagerat/mått efteråt.

Hur det blir med sopslängningen har jag ingen aning om.
Det där att lillebror behöver släpkärran minst en vecka till kan säkert bli längre om jag har otur.
Egentligen har jag ingen lust att det ska se ut som det gör i vardagsrummet.
Att jag lät det stå kvar berodde just på att det verkade bli snart av att åka och slänga det.
Nu blev det ju inte så som tänkt.
Å hela mitt vardagsrum svämmar över av kartonger och sopsäckar pinfulla med allt möjligt.
Det är inte så snyggt kan jag ärligt säga.
Det stör mig...
Det stör min inre oro.
Det gör mig stressad.














Som ni ser så är det en hel del som fyller upp rummet.
Det är aningen besvärligt att ta mig ut på altanen.
Måste ordna till en gång så jag enkelt kan gå ut.

Nå den här röran vet jag faktiskt inte vad jag ska göra med just för tillfället.
Allt beror på när släpvagnen blir ledig.
Tar det många veckor så måste jag tänka om och ställa in allt i något annat rum.
Där jag i så fall inte kan se det, så slipper jag känna mig så stressad.
Men det är en hel del att bära och det mesta är tungt så jag skulle gärna slippa det.

När man går in i såna häringa projekt vill man ju att det ska gå smidigt.
Och det gjorde det ända tills det blev, som det visade sig, släpkärra-upptagen.
Å nu känns det som allt bara står och stampar och jag väntar..
..och vänta är inget jag gillar.
Vill få det ur världen så att jag slipper tänka på det.

Är ni bra på att vänta?


I dag tänker jag ta mig i kragen och cykla in till byn för att köpa kaffemjölk.
Har inte varit utomhus sen i Fredags så det kanske vore bra med en gnutta frisk luft.
Känner fortfarande av utredningen.
Kroppen och psyket är fortfarande ur gängorna men det är bara att kämpa på.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Ja, inte orkar jag vänta..vi har nog rätt så stökigt här nu då alla är hemma :) Så blir det ju då. Solen skiner från en klarblå himmel idag :) Härligt! Syrenen blommar här med :)
    Ha en så bra dag du kan
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är klart att det blir lite rörigare om många ska samsas om samma utrymme.

      Kram

      Radera
  2. Förstår att det är jobbigt med allt i vardagsrummet. Hoppas du snart får låna släpkärran!!
    Jag har det inte heller så ordnat just nu...organiserar om i mina garderober och inget går fort när jag gör det....så....egentligen jobbar jag med det nu men jag sitter ju här så jag vet inte vad som hände...haha
    Här har syrenerna blommat över och vi väntar fortfarande på regn!! Inte en droppe på väldigt länge och det är snustorrt, inte bra...
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En paus här och där behöver man ha när man organiserar om.

      Kram

      Radera
  3. Nopp jag är inte bra på att vänta. Oftast vill jag att det skulle det vara klart igår...
    Jag Förstår dej. Skulle också blivit stressad av sakerna i vardagsrummet.
    Här har syrenerna nästan blommat över. Det går för fort egentligen. Men hoppas min allergi försvinner snart då.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller tummarna för att din allergi ger sig!

      Kram

      Radera
  4. Men va jobbigt du har det :( ja jag kastar saker o då vill jag ha ut det direkt :) jobbigt att vänta inget bra för min del alls ..hoppas du kan få bort det förstår dig så väl ..ha en lugn kväll kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag håller tummarna för att det inte dröjer alltför länge tills släpkärran är ledig igen.

      Kram

      Radera