tisdag 14 juni 2016

Tisdag...






...tror jag att det är i dag om jag nu inte lever i något slags parallelluniversum som befinner sig i en helt annan tidszon än jag tror det ska vara.
Vem vet, så noga är det inte.
Jag är, alltså finns jag!

Klockan är inte så mycket än.
Bara strax 06.00.
Jag vaknade 02.50 i morse och då hade jag tydligen sovit klart.
Jag fick knappt tre timmars sömn.
Nå värre kunde det ha varit, jag hade kunnat vaka hela natten oxå.

Solen skiner men det det ser ut att blåsa lite.
Vad jag kan tänkas ha för temperatur ute vet jag inte, har inte kollat.
Än så länge kör inte så många bilar förbi mitt hus så det är fortfarande lugnt och skönt.
Jag har min kaffemugg stående bredvid mig och njuter av morgonens första och godaste kaffetår.

I går fick jag besök minsann.
Ni vet i all röran i mitt vardagsrum.
Det kändes först sådär när jag fick sms från Beda men så tänkte jag att WTF, spelar det någon som helst roll egentligen?
Det är ju inte så att jag bara stökat till där utan jag väntar ju på att släpkärran ska bli ledig så jag får i väg ratet.
Så jag slappnade av och sa till Beda att du får ta det som det är.
Och det gjorde hon givetvis.

Jag hade kokat kaffe så vi satte oss på min altan.
Där ser det INTE ut, där är städat och fint. *L*
Vi fnissade som vanligt som dom galningar vi är och så hade vi en lång diskussion om det här med  att tala högt för sig själv.
Det som kom fram så tydligt under min utredning.
Beda såg jättelättad ut när jag berättade.
Hon är sån hon med...hihi
Men trott att det inte är så många andra som gör så...
Ja där ser man.

Jag pratade en stund med Mini igår kväll.
Ville höra hur första arbetsdagen gick.
Det hade gått jättebra.
Så glad jag blev att höra det.
Å så sa han att han ska fira Midsommarafton hos mig.
Han ska ju egentligen till sin pappa den Fredagen men dom ska fira i stugan och Mini vill inte följa med.
Så nu kan jag planera på riktigt och inte tänka kanske.
Det ska bli så trivsamt att fira med Mini.

Å så ringde jag Midi för att höra hur helgens skojigheter avlöpt.
Hon mådde alla tiders.
Var ute på promenad med Maxi.
Fick höra att dom på Fredag åker norröver för att bo på hotell och mysa lite.
Dom tänker göra stan, gå ut och äta, hänga på nån pub och sen äta god hotellfrukost dagen efter.
Tycker att det låter kanon och jag tror att dom kommer att få det jättetrevligt.
Ja se dessa systrar, vad vore dom utan varandra?

Nu ska jag dricka mer kaffe och fortsätta min dag.
Gissar på att jag kommer att vara väldans trött om några timmar.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!






6 kommentarer:

  1. Godmorgon!Labben idag ja. Ska på blodprov för att jag har mediciner o det ska kollas med 5 månader emellan så allt är bra
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, hoppas proverna var bra!
      Kram

      Radera
  2. Godmorgon, kl är nu halv nio och jag gick upp kl 7...väldigt tidigt för mig...haha
    Sitter o funderar på om jag ska till gymmet eller odlingslotten, gissar att odlingslotten vinner.
    Du skriver så himla bra! Jag njuter av att läsa dina vardagsbetraktelser. Parallelluniversum....hihi...
    Roligt för dig att få sällskap av Mini på midsommarafton!
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gissar på odlingslotten jag med.
      Tack snälla du, det värmer att läsa.

      Varm Kram

      Radera
  3. Kan tänka mig att du blir lika glad som jag , när ens barn har det trevligt tillsammans. Det värmer i mammahjärtat.:) Ha det fint du med. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt, så rätt.

      Kram

      Radera