tisdag 21 juni 2016

Tisdag...






I går så hade jag läkartid.
Hade med mig utlåtandet från utredningen och läkaren tolkade det som att jag inte har arbetskapacitet.
Sjukskrev mig 3 månader.
Pratade lite om sjukersättning men jag känner att jag måste läsa in mig på det.
Trodde det bara fanns en sort men denna läkare pratade om antingen permanent eller under viss tid, det senare gjorde mig skeptisk.
Nå ska prata vidare om det med kuratorn då jag har samtal under förmiddagen.

I vart fall så var det en väldigt försiktig läkare, hon rörde sig nästan som någon som inte ville synas.
Hon var tillfällig på psyket och kunde inte med deras datasystem så det blev en massa strul och för ovanlighetens skull så fick jag sitta kvar medans hon skrev läkarintyget samt recepten till apoteket.

Å det tog tid...
...och jag väntade.
...och jag väntade.
...och jag väntade.

Det där att komma fram till mig, hur jag mår osv samt recept tog ingen lång stund men allt fipplande med datorn och allt strul gjorde att det tog nästan två timmar.
Suck!

Men till slut så fick jag cykla hem.

Väl hemma så fixade jag middag.
Jag hade fastedag så det blev soppa och Mini fick hamburgare och sallad.
Var ju ganska så trött när jag kom hem så tur att jag kunde fixa ihop något som gick fort.

Mini fick sitt slutbetyg med posten igår och det var en mycket stolt mamma som fick titta på betygspapperet.
Toppbetyg, två A och fyra B och ett C.
Han är superduktig och jag är stolt som en tupp över hans fantastiska prestation.

Nu ska jag som sagt klä mig för att cykla in till byn och samtal.
Hade hellre varit hemma då jag var iväg i går med.
Men nu är det som det är.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Här har vi en hel del på gång nu..orka!
    Ha en finfin dag

    Kram

    SvaraRadera
  2. Javisst blir man glad när det går bra för ens barn i skolan =) Min son gick ut gymnasiet med riktigt bra betyg och min dotter som gick sjuan fick också bra betyg. ☺
    Sjukersättning under en viss tid fanns förr. Det blev borttaget för ett antal år sedan. Sjukersättning under en viss tid fanns (och det vet jag med säkerhet) inte kvar när jag ansökte om hel sjukersättning i alla fall . Eller har jag missat nåt? Hoppas det går bra hos samtalskontakten idag. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej du har inte missat något.
      Läkaren visste tydligen inte vad hon pratade om.
      Det finns bara permanent sjukersättning att söka.

      Kram

      Ps. Nog är det härligt när barnen får fina betyg.

      Radera
  3. Kul att han fick så fina betyg!! men va jobbigt för dig att ha det så hoppas du kan bli det för gott o att det löser sig snabbt urtrist att vänta som du fick göra..skön kväll kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är härligt när det går bra för barnen.

      Å vänta...tja det tycks vara så det ska vara, allt tar sin tid!

      Kram

      Radera