torsdag 16 juni 2016

Torsdag...






Nu sitter jag här i mitt soliga kök men det blir bara en liten stund.
Ska strax klä mig och cykla in till byn.
Först ska jag dit där jag gjorde utredningen och hämta utlåtandet nedpräntat på papper.
Och så ska jag helghandla lite så jag slipper göra det i morgon.

Läkaren ringde i vart fall i går under förmiddagen.
Kände genast igen hans lugna stämma.
Han gick genom en massa saker som ska stå i utlåtandet.
Jag upplevde att det kändes positivt utifrån min aspekt, att de sett mig klart men helt ärligt så minns jag knappt något han sa till mig så här efteråt.
Frågade rakt ut om det kommer att stå om jag har arbetskapacitet och i vilken grad.
Fick svaret att nej så direkt får dom inte skriva för dom bör inte trampa på kassans ömma tår.
Så tydligen blir det att kassan tolkar utlåtandet så jag vet ännu inte hur saker och ting kommer att bli.

Ska sätta mig i lugn och ro och läsa genom det när jag väl kommer hem igen.
Får bilda mig min egen uppfattning.
På Måndag har jag läkartid så det är därför jag hämtar detta papper i stället för att låta det gå via posten.
Man vet ju aldrig hur lång tid det tar med snigelpost.
Å det kan ju vara en bra grund för läkaren att läsa genom utlåtandet.

Solen skiner från en klarblå himmel.
Det blåser lite.
Kan bli en varm cykeltur men förhoppningsvis inte en massa motvind.
Det fick jag nog av förra veckan.

Nu ska jag logga ut och dra ut i världen.
Tittar in till "mina" bloggare när jag är hemma igen!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!







8 kommentarer:

  1. Det låter som om teamet i den utredning du gjorde är konflikträdda för försäkringskassan ? Mitt team när jag blev utredd skrev b.la i sitt utlåtande till FK att jag inte hade någon arbetskapacitet alls kvar. De var rätt så tydliga punkt efter punkt hur dem bedömde mig. Hade de när jag gjorde min utredning gått som katten kring het gröt för att dem var rädda att stöta sig med FK hade jag aldrig fått rätten till sjukersättning. Som patient när man blir utredd/får intyg av läkare osv har du rätt att få läsa igenom läkaren och teamets utlåtande om dig först (så att allt överensstämmer och inga missförstånd har uppstått) innan dem sätter sitt utlåtande på pränt för gott. Finns det felaktiga utlåtanden om dig och du inte har fått godkänna vad dem präntat ned kan det förvärra din situation att få sjukersättning.
    Det tog en månad för mitt team att sammanställa den utredning jag gjorde. ( Sen fick jag läsa och godkänna deras bedömning.) Efter det kunde jag skicka in deras bedömning till FK. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt går tydligen mycket snabbare nuförtiden.
      I telefonen igår läste han upp vad som skrivits men kan säga nu när jag läst själv att jag inte mindes nästan något från igår.
      Det står att jag godkänt den, det frågade han igår, trots att jag inte hunnit noggrant läsa genom.
      Det finns ändå någon typ att bedömning att läsa,
      Prognos för aktivitetsbegränsningar;
      Vi bedömer att de här symtomen kommer fortsätta under längre tid framöver, men en viss förbättring kan komma att äga rum på lång sikt.

      Finns medicinska risker vid utförande av någon typ av aktivitet;
      Sysselsättning som innebär stress riskerar att utlösa ångest och förvärra hennes symtom.

      Det var bara några rader men nog tycker jag att det finns en viss bedömning i det.
      Nå vad vet jag!

      Kram

      Radera
  2. Åh då hoppas jag det blir bra i slutänden av ärendet :) håller tummen tror nog det löser sig för dig :) här öser det ner mindre skoj men skall vara inne o mysa hela dagen cykla försiktigt kram å tittar in senare o ser hur det gått för dig :)

    SvaraRadera
  3. Bra om du läser igenom allt från läkaren i lugn och ro. Ta in fakta å sånt utan stress

    Motvind då man cyklar är okul. Fy vale för det.

    Ha en härlig solig dag nu.
    Varm kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att läsa genom allt som skrivits om mig av de olika parterna jag träffade gör mig mer än virrig i hjärnan. *L*

      Kram

      Radera
  4. Det är inget vidare det där för dej. Säkert jättejobbigt. Bra att du läser igenom allt i lugn o ro. Jag hoppas också att det blir bra till slut för dej. Håller tummarna. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är jobbigt men förhoppningsvis löser det sig på bästa sätt.

      Kram

      Radera