torsdag 30 juni 2016

Torsdag...





Efter några frånvarande dagar är jag ånyo tillbaka igen.
Jag rymde helt sonika hemifrån.
Rymde från all ångest läkarintyget genererade, fast i grund och botten tog jag med mig ångesten, den går ju inte att rymma från.
Har ännu ingen aning om hur det ska lösas men, men vem har sagt att något är enkelt.
Det finns ingen läkartid alls i Juli så tja vad gör man?
Det kan vara möjligt att f-kassan bara ber om en komplettering men det får jag inte veta förrän i slutet av Juli då människan är tillbaka från sin semester.

Jag kom i alla fall hem någon gång efter lunch idag, har varit borta sen i Måndagseftermiddag.
Jag får nog kalla det en liten semestertripp men inte alldeles för långt hemifrån.
Å det har varit skönt att inte varit ensam några dagar.
Fina samtal och mänsklig värme.
Det gjorde mig gott.

I morgon får jag hem Mini igen.
Å nu ska han stanna hos mig två veckor på raken.
Det känns underbart ljuvligt.
Efter mina två veckor ska han vara två veckor hos sin pappa.
Då lär jag sakna honom.
Vi brukar lösa det så på sommaren så att man kan om man vill åka bort eller nåt.
Själv blir jag hemma hela sommaren men, nåja det är som det är.

I går var det ett helt fantastiskt väder, varmt som bara den.
Vi satt ute på balkongen hela dagen och jag ser nu vilken färg jag fått i ansiktet.
I dag däremot är det grått och tungt i luften.
Det ska väl kanske sätta i gång och regna.
Men inte gör det mig något, jag gillar sommarregn.

Hoppas att ni har det bra alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Oj va du haft det jobbigt :( hoppas det är en aning bättre nu alla fall o allt kommer säkert lösa sig skall du se. Trist när folk är lediga vid sådana viktiga saker ....skönt att ha honom hemma :) ta hand om dig fina du kram

    SvaraRadera
  2. Godmorgon! Härligt med att du var på en liten resa :) Och bra att få hem MINI!
    Idag Kokkola
    Ha en finfin fredag

    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den lilla bortatrippen behövde jag.
      Och nu är Mini här.

      Kram

      Radera