tisdag 5 juli 2016

Är det inte kaos så är det strul...





Min explosiva hjärna jag en gång målade och som hänger på en vägg i vardagsrummet får illustrera dagen eller ska jag säga gårdagen.

Cyklade iväg till närbutiken i går förmiddag.
När jag ska betala så medges inte uttaget.
Där stod jag lång i synen.
Nog för att jag vet att jag inte hade jättemycket pengar på kontot men täckning för det jag skulle köpa borde ha funnits.
Så med panik och stress i benen cyklar jag hem, utan varor givetvis.

Startar upp datorn och går in på kontot.
Nope inte en endaste krona finns där.
Jag fattar nada.
Börjar studera listan på köp väldigt noga och upptäcker att det är draget dubbelt på flera köp.
Ringer min bank, det är givetvis lång kö.
Som tur är har dom funktionen att dom ringer upp när det är min tur.
Satt och väntade och liksom hoppade på nålar.

Inom mig så bubblade alla fula ord jag kunde tänka mig.
Svetten fullkomligt rann av mig, blir så av stress.

Banken ringer, jag får logga in med mitt mobila bankid och så gick han in på kontot.
Först ville han ha det till att det var jag som skulle kontakta butikerna som dragit dubbelt.
Jag hajade till och sa nej du, så kan det inte ska gå till.
Då gick han och pratade med en kollega.
Kom tillbaka och sa att det varit problem med en bugg på Swedbank (jag har inte den banken men många butiker har det) och det är därför det dragits dubbelt.
Jag skulle alltså inte behöva göra någonting, allt skulle skötas automatiskt inom några dagar.
Han upptäckte ytterligare en dubbeldragning som jag inte hade sett.
Nu är jag nästan uppe i 800 kronor.
Mycket pengar att liksom bara bli av med sådär...
Var in på banken nu på morgonen, inga pengar har kommit in och det ser mer än besynnerligt ut på kontot, helt plötsligt ligger jag back.
I går låg jag på exakt 0.81 kronor.
Så något stämmer verkligen inte.
Skulle inte förvåna mig om jag måste betala någon slags avgift till banken för att jag trots att det inte är mitt fel hamnat på minus  på kontot.
Vilket är i vanliga fall helt omöjligt då jag INTE har kredit.
Man kan inte köpa över sig, då medges inte uttaget.

Så nu står jag i skamvrån och har inte en spänn och när pengarna kommer tillbaka har jag ingen aning om.
Ska ringa (tyckte bankkillen) på Torsdag om det inte ordnat till sig.
Men vad är det frågan om?
Varför händer sånt här?
Har aldrig tidigare haft trassel med kontot och har aldrig varit med om att det dragits dubbelt.
Högst irriterande.

En olycka kommer sällan ensam sägs det och nog är det sant alltid.
Jag är inne på nummer tre nu på kort tid så hoppas att det blir lugnt ett tag när detta ordnat till sig.

Just nu känns det mesta bara skit, hela kroppen är som en fiolsträng.
Spänd, stressad och ångestfylld.
Jag tycker INTE om kaos och strul, så det så!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Nejmen, usch vad struligt! Hoppas att det ordnar upp sej snart
    Ha nu en så bra dag du kan

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja definitivt struligt.
      Får se hur lång tid det tar!

      Kram

      Radera
  2. Det står i Expressen om Belopp som dras dubbelt på storbankerna. Och kunder som blivit drabbade. http://www.expressen.se/dinapengar/belopp-dras-dubbelt-pa-storbankerna/
    och http://www.expressen.se/dinapengar/kundernas-kritik-efter-dubbeldebiteringarna/
    Jag har nog aldrig blivit direkt utsatt för att för mycket pengar dragits, dock har jag fått mitt betalkort (VISA) utbytt i förtid en gång av banken. (Jag hade betalat med kort i kassan i en affär och efter det hade någon försökt dra pengar från mitt betalkort varpå banken reagerade och hörde av sig. Jag själv hade ingen aning om vad som skett och blev rejält överraskad och rädd att sånt faktiskt kan hända. Att folk kan länsa ens konto med bara kortnummer. Ett kortnummer som stannar kvar hos den man dragit sitt betalkort hos. Skrämmande! Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Ja det låter skrämmande.
    Tack för tipset på artiklarna, har precis läst dem men inte har jag fått tillbaka mina pengar än inte...suck!

    Kram

    SvaraRadera