fredag 15 juli 2016

Åska, blixt och dunder...





Äntligen säger jag bara, äntligen!
Som jag väntat på detta oväder som varit i antågande under flera dagars tid.
Åska, blixt och dunder, mitt favoritväder under sommaren.
Jo jag kanske är knasig och vettlös men jag har alltid, sen jag var en liten flicka, älskat åska.

Himlens makter är gränslöst makalösa när de bjuder på ett sjudundrande skådespel som häftig åska ger.
Jag har respekt för sånt oväder.
Jag stängde ner datorn och routern.
Å sen satte jag mig på altanen för att njuta av det vackra skådespelet.
Det blixtrade inte så värst mycket men åskan gick hård och regnet stod som spön i backen.
Minns inte hur länge jag satt där, tiden bara försvann.

Och vackert var det!

Så nu har jag upplevt denna sommarens första åskväder hos mig.
Det kan ha knallat tidigare här men då på annat håll.
För mig var det ljuvligt underbart att sitta på altanen och se och höra.
Och bara falla in i en själv.
Lite meditativt!

I dag har ovädret dragit vidare.
Solen skiner.
Det är varmt.
Jag dricker mitt morgonkaffe vid den kära laptopen.
Köksfönstret står öppet.
Mini sover.

Det är en skön Fredagsmorgon!

Vid 14 i dag så hämtas Mini.
Då har vi gjort våra härliga två veckor.
Å så blir jag ensam de kommande två.
Hm, känns knasigt på något vis.
Kommer att bli tomt, tomt och tomt här...igen.

Men sånt är livet!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Jag gillar INTE åska. Kommer ihåg då jag var barn o mamma var på sjukhuset för galloperation..Vi var ensamma med pappa. Ett våldsamt åskväder o blixten slog ner i skogen nära till o det började brinna...brannkåren var där ganska snabbt!
    Ingen ordentlig sol här..lite sådär halvmulet är det , rätt så varmt- Mats sa ngt om Karleby, så vi ska se nu vad det blir. Först lunch :)
    Ha en fin fredag

    Kram, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan förstå att du är rädd.
      Många är det.
      Å jag är ju som jag är, jag njuter när det åskar..

      Kram

      Radera
  2. Visst är det mysigt om man är inne :) men jag har varit rädd sen jag var liten är ogärna ute ...låter tomt hos dig nu när barnen inte är där ...men njut o ha det bra kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tomt utan Mini, väldigt tomt.
      Men sånt är livet!

      Kram

      Radera