tisdag 26 juli 2016

Det märks att...





...att dagarna varit heta för det har varit rent hopplöst att somna om kvällarna.
Det är som en bastu kvällstid i mitt sovrum.
Då har jag ändå takfläkten igång.
Puh, nackdelen med dessa soliga dagar.
Minus på sömnskalan.

Igår hade jag en sån där underlig vag och diffus dag.
Jag var liksom inte riktigt närvarande.
Ungefär som att se sig själv på håll utan medverkan.
På något vis rullade timmarna på.
Jag låg i sängen, tror jag somnade en liten stund och så ringde mobilen så klart.

Det var finaste Pappelino.
Blev lite förvånad för han ringde på Lördagseftermiddag så vi hade så att säga nypratat med varandra.
Nå han ville bjuda mig på middag.
Jag tackade naturligtvis jag men tänkte inom mig;
-Herre gud så drygt!
Så  berättar Pappelino att han bjudit min yngre bror och brorsdotter oxå.
Då tänkte jag;
-Men snälla nån, det orkar jag inte, gud så skitjobbigt det kommer att bli.

Sån är jag tydligen.
Säger ja och tänker helt annat.
Tyckte ändå att det var lite konstigt att han bara helt apropå bjöd in till middag men jag funderade inte vidare på det.

Senare på kvällen ringde Midi och Mini.
Kula att prata med dem båda samtidigt.
Jag kollade upp en sak som Mini frågade om.
Sen pratade vi rent allmänt hur livet lever osv.
Jag berättade om Pappelinos inbjudan för ungdomarna.
Å dom förstod hur jag kände.
Vi la på.

Sent på kvällen satt jag under fläkten och tog en cigg och helt plötsligt kom jag på det, helt ut ur det blå kom det till mig.
Pappelinos fästmö fyller 70 år på Onsdag.
Det måste vara därför som han bjöd in till middag.
Mon Djö tänkte jag då, nu måste jag köpa med en blomsterkvast oxå, gud så jobbigt!
Och så kände jag mig idiotiskt dum för att jag tänkte så.
Ni vet, man får lite dåligt samvete.
Det är ju inte deras fel att jag tycker att det är jobbigt att träffa människor även om dom tillhör släkten.

Så idag tänkte jag cykla in till byn och handla lite.
Mini kommer ju på Fredag.
Jag får handla i omgångar denna gång.
Så det inte blir så besvärligt att cykla med alla kassar.
Nå jag får vackert köpa hem en blomsterkvast så jag har något att ge henne i morgon.
Det ska nog lösa sig.

Vad hittar ni på idag?

Ha en underbar dag alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. Godmorgon! Ibland tycker även jag att det är jobbigt med folksamlingar....fick nästan panik på gammaldags torg i lördags.......idag blir det att åka o handla mat
    Ha en bra tisdag nu

    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att din Tisdag oxå blev bra!

      Kram

      Radera
  2. Ja det kan jag förstå det blir kanske fler som du inte vet då, just så känner jag nu orkar inte med nya folk o prata runt ...men det blir nog bra skall du se, för pappas skull om inte annat :) cykla försiktigt kram å fin dag här skall till frissan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är bara att bita ihop och se glad ut.

      Kram

      Radera
  3. Jag känner precis som dig, det tar så mycket energi att vara social! I morgon kommer min syrra och hennes partner hit och undrade om de kunde ta med mig och dottern till nått trevligt fik. Nej, var mitt svar. Ingen av oss har energin för att åka iväg någonstans...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att du kan säga nej.
      Och ja det tar sån energi att vara social.
      Jag brukar vara totalt slut på i dagar efteråt.

      Kram

      Radera