söndag 17 juli 2016

En helt vanlig Söndag...





Världen vaknar upp lite senare idag.
Dagens foto får illustrera detta, taget en tidig Söndagsmorgon inne i byn men för något år sedan.
Jag tillhör ju skaran människor som inte uppskattar att gå på byn och snubbla runt i affärer.
Däremot kan jag tycka att det är fridfullt att promenera omkring där en tidig morgon innan byn vaknat till liv.
Då kan jag njuta av min vackra stad.
Jo jag vet, jag är lite eljest.

Här hemma så är det väldigt lugnt med trafiken på vägen.
Det är skönt stilla.
När det är såhär tyst kan det kännas som om det bara är jag som är vaken.
Så är det förmodligen inte.
Men jag tycker om denna tystnad och känsla.
Skönt att börja dagen så.

Gårdagen var lugn.
Jag gjorde inte så mycket.
Satt mest och tittade på tv via laptopen.
Telefonen var helt tyst och själv iddes jag inte ringa någon.
Eremiten i mig tog helt över.

Natten har varit riktigt okej, de har de sista nätterna oxå varit.
Främst för att jag på eget bevåg ökat nattmedicinen.
Jag kan kalla det för ett experiment.
Jag känner att jag behöver testa alternativen.
Så jag har fått sova i alla fall men är inte helt säker på att det är så bra att ta en sån hög dos.
Jag är väldigt loj under förmiddagen.
Kroppen vill inte riktigt vara med.
Helst av allt vill den fortsätta sova.
Å fast jag sovit riktigt bra de senaste nätterna känner jag mig tröttare än någonsin.
Suck att det alltid ska vara så svårt med sömnen.
Eller dagsenergin.

Nå det är som det blev.

Nu ska jag dricka mitt morgonkaffe och titta in till "mina" bloggare.
Å så ska jag renbädda min säng, ska bli ljuvligt ikväll att lägga sig i den.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Härligt med en renbäddad säng ju :)
    Ha nu en skön söndag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kommer att bli ljuvligt att lägga sig ikväll!

      Kram

      Radera
  2. God morgon ha ha ha ja det är det för mig , sov länge som du säger dålig sömn är jobbigt så jag passar på :) åh låter så gulligt med dina bloggar ;) sötnos där ...ser fint ut i din stad o visst är det mysigt att vara helt ensam ute så tomt o så annat än när det är folk som trampar runt :) hoppas din dag blir bra på alla vis kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt med sovmorgon.
      Det behövde du!

      Kram

      Radera
  3. Jag är också en sådan människa som sällan spankulerar i klädaffärerna. Och gör jag det vill jag helst gå i klädaffärer och andra affärer när det är som minst folk i farten. Jag blir så stressad och totalt orkeslös annars. Trivs inte alls när det blir en massa folkmängder. Kram ♥

    SvaraRadera