torsdag 28 juli 2016

En sån dag...





...tror jag visst att dom i "Pistvakt" sa.
En underbar serie för övrigt.
Med dess norrländska charm.
Kanske inte alla förstått vad dom säger när dom pratar men jag som  norrlänning förstår vartenda ord.

Så vad har dagen med "Pistvakt" att göra?
Absolut ingenting.
Det hade nog bara att göra med en sån dag.
Resten kanske  jag hittade på själv.

Nå dagen då.
70 års kalas.
Massor av människor.
God buffé.
Gott i glasen.
Trivsamt.
Lagom med tid.

När jag blev hemskjutsad så pratade jag med Mini.
Hans nya mobil fanns på utlämningsstället men han hade inte fått nån avi hit.
Ringde stället, det räckte med kolli id och leg så kunde han hämta ut paketet.
Så Mini gick dit och jag satte mig på hojen och cyklade dit.
Inte för att jag inte trodde att han skulle klara av att ta ut paketet.
Mer att jag ville träffa honom.

Han ringde precis när jag cyklade in på parkeringen.
Allt  hade gått bra.
Så då gick vi till en annan affär och köpte isglass som vi satt ute i skuggan och åt.
Mysigt.
Sen sa vi Hej Då och jag cyklade hem igen.

Hade en liten telefonpratarkväll.
Å så kom Beda.
Vi drack kaffe på altanen och så kom vi på att vi skulle glida ut en sväng i hennes jänkare.
Men oh så trivsamt det blev.
Vi var ute i timmar.
Glömde helt av klockan.
Helt plötsligt var hon över 22.
Det är sent för oss Bedor.
Åkte via Kvantum innan hem till mig.
Passade på att köpa vattenmelon och billigt bröd.

Å sen när jag väl kom hem så har jag gått in i andra andningen.
Skitsvårt att komma till ro och gå och lägga mig trots att jag är jättetrött.
Ska försöka igen!

Sov gott och dröm sött alla fina!

Kramen om!



4 kommentarer:

  1. Det är en förmåga att bli så...när man har pysslat med för mycket så har man svårt att komma till ro o kunna sova. Du ser ut att ha haft det bra :-) Kramen till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft det bra men idag är ingen bra dag.
      Så trött i kropp och själ.

      Kram

      Radera
  2. Då blev det bra ändå :) men oj va roligt att du kom ut med henne ..tror nog du sover ännu hi hi kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag var faktiskt vaken men hade svårt att orka ur sängen.
      Så idag är det vila som gäller.

      Kram

      Radera