söndag 24 juli 2016

En sån kväll...





Ja dagen var det inget fel på heller.
Tog det ganska soft.
När jag cyklade iväg på Coop hörde Beda av sig och undrade om hon skulle hämta upp mig så att vi kunde glida runt på byn ett tag.
Jag svarade givetvis ja.

Runt 17.30 dök hon upp hos mig.
Jag hade fixat till mig så jag var klar att åka.
När jag skriver fixat till mig menar jag att dra ihop håret i en tofs på skallen samt klä mig i annat än jag går klädd hemmavid.
Det där med tofs på skallen är ett bra tips för då man åker nedcabbat så blir inte håret lätt att ha med att göra.

Nå vi gled omkring i byn i hennes fina Mercury.
Vädret var mer än på topp.
Hade pratat med min finaste Pappelino innan jag blev hämtad och han hade 29.5 grader i skuggan.
Så varmt var det.

Vi stannade till på hamnplan.
Ett ställe jag/vi hängt ofta på i yngre dagar.
Där stannade alla möjliga typer men mest jänkare.
På den gamla tiden då det var fullt med raggare i byn.
Döm om min förvåning då det var nästan likadant i går kväll.
Massor av jänkare på hamnplan men du, vad gamla alla blivit.
Hihi.

Så tog vi en sväng och drack kaffe på en uteservering.
Satt och myste i skuggan och lyckades bägge två sätta kaffet i vrångstrupen.
Lärdom; skratta inte när du dricker kaffe!

Kvällen var väldigt lyckad.
Och jag var verkligen dötrött när jag kom hem.
Nu har jag lekt raggare oxå och det var riktigt trivsamt.
Beda är en så härlig vän.
Vi skrattar så mycket tillsammans och det är befriande härligt.
Och så kan ett och annat minne från förr dyka upp som det gjorde igår kväll och jisses vilken fnissattack det minnet genererade.
Kan tänka mig att vi inte var frisk på en fläck när vi var yngre och hittade på sattyg.
Tur vi är vuxna och ordentliga nuförtiden.

 Önskar er alla fina en underbar dag!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. Härligt med vänner :)
    Ha en skön söndag

    Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon ,,,,men va mysigt ni hade det o det behövs inte alltid så mkt för att ha kul :) ta det lugnt idag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja att ha riktigt roligt kräver inte så mycket.

      Kram

      Radera
  3. Du ser ut att ha en riktigt fin vän :) En trevlig kväll ser ni ut att ha haft:)) Härligt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Beda är jättehärlig som vän.
      Är väldigt glad i henne.

      Kram

      Radera