måndag 25 juli 2016

En sån morgon...





Såhär såg det ut i morse ( kl 06.30) när jag cyklade hem från affären.
Tjock, tät dimma, såg knappt handen framför mig.
Lite kusligt och ändå läckert.
Som en helt ny och outforskad värld.

Just nu skiner solen igen.
Dagen har vaknat till liv.
Det är om jag förstått rätt Måndagsmorgon.
En helt ny vecka, ett nytt äventyr.
Min f-kassehandledare är tillbaka från semestern men jag har bestämt att jag inte ska höra av mig till henne, det får hon göra.
På Fredag har jag läkartid.
Vet att det är en AT läkare och hoppas att han är bra.
Har hört gott om honom och har pratat i telefon en gång med honom så jag hoppas att det blir ett bra möte.

På Fredag får jag ÄNTLIGEN hem  Mini igen.
Då har dessa två långa veckor gått.
Längtar som ett tok redan nu.
Ska bli så skönt att ha honom här hemma igen.
Så han fyller upp tomrummet som blir när han inte är här.
Å jag blir mer rotad.
Är tokförtjust när jag har honom hemma.
Så snart...är  han här!

I går minns jag knappt vad jag gjorde.
Så jag antar att inget vettigt hände.
Telefonen var helt tyst och jag iddes inte ringa någon.
Kände mig som en inbiten eremit.
Förmodligen kom det efter glidandet med jänkaren dagen innan.
Alldeles för många intryck, för många människor och för livat.
För min hjärna att orka med.
Tur man kan vila bort det sen.

Ha nu en underbar dag alla fina!

Kramen om!



6 kommentarer:

  1. Här var det också dimmigt,men nu skiner solen igen :) Blir en varm dag! Vad trevligt o mysigt att få hem MINI :)
    Ha en finfin måndag

    Kram,kram

    SvaraRadera
  2. Oj vilken dimma men fint som du säger :) förstår att du längtar :) njut av dagen kramen fina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag längtar verkligen till Fredag!

      Kram

      Radera
  3. Hoppas att den läkare du ska besöka skriver ett starkt intyg åt dig. Och att det intyg som skrevs tidigare inte ska förstöra / eller ha påverkat FK så att de avslår andra intyg de får in från dig bara för att de har läst ett svagare intyg tidigare som inkommit till dem. Det var 20 grader varmt och sol kl fyra i morse. Kunde inte sova. Hade varit skönt tror jag med lite dimma "ler" hos mig så tidigt på morgonen. Men nix pix gassande sol så till den milda grad att jag var tvungen att stiga upp för att inte svettas bort, hi hi... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller tummarna för att det ska gå bra, att jag slipper mer krångel.
      Här har det varit riktigt varmt, idag är det dock lite svalare, tack och lov!

      Kram

      Radera