fredag 8 juli 2016

Fredag och nattgäst...





Se där nu är det Fredag igen.
Tyckte det nyss var det.

I går hade jag en mycket behaglig dag.
Det hände inte så mycket alls.
Inget krångel och inget strul.
Gillas starkt.

Mini gjorde sig i ordning för att åka in till byn för att möta upp sin syster Midi.
Först skulle dom fixa till picknick-mat för dom skulle på sommarens gratiskonsert som en gratistidning i vår by brukar arrangera årligen.
Takida spelade.

Själv så gjorde jag i ordning en tallrik färskpotatis, sill och ägg.
Så jag satt framför datorn och åt.
Har börjat se lite serier på D-play.

Någon gång efter 20  så ringer det på dörren.
Funderade först vilken det kunde vara, öppnade dörren och där stod Mini och Midi.
Dom tröttnade på konserten och passade på att åka med sista bussen hem.
Vilken överraskning.
Nog för att Mini sagt till mig att Midi skulle följa med hem men ni vet kanske hur mitt minne fungerar, jag hade givetvis glömt.
Blev i alla fall jätteglad.
Mysigt att få hem utflyttade barn.

Vi satt i köket först och surrade, sen flyttade vi in i biblioteket och fortsatte mysa tills jag var så trött att jag fick ursäkta mig för jag var tvungen att lägga mig.
Mini och Midi fortsatte på Minis rum.
Och käraste Midi sov kvar.

Än har ingen av ungdomarna vaknat, får se hur länge dom sover.
Midi är ledig idag så jag får rå om henne lite till.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Härligt att få hem barnen...myyys!
    Ha en härlig fredag nu

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit underbart att ha två av tre här.

      Kram

      Radera
    2. Om en vecka kommer äldsta dottern hem :)

      Radera
  2. God morgon ...så klart passar dem på att sova hi hi va mysigt att ha dem hos dig, hoppas din helg blir toppen o bara va :) kramen

    SvaraRadera
  3. Ja, veckorna går verkligen fort. Härligt att ha barnen hemma :)

    Hoppas att ni får en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helgen blir fin, det är jag säker på!

      Kram

      Radera