söndag 3 juli 2016

Gårdagen blev...





...en lugn och skön dag då jag kände mig mer jordad än jag tidigare känt under veckan som varit.
Självklart går det inte att bestämma att hjärnan ska sluta spinna alla dessa djävulska tankar men jag försöker så gott det går.

Jag ansträngde mig lite särskilt med middagen även om den i sig inte var direkt komplicerad.
Jag lagade till fylld smördegsinbakad kassler, kokade färskpotatis, gjorde en härlig champinjonstuvning och en grönsallad.
Mini var euforiskt, så gott tyckte han att det var.
Till efterrätt blev det en bit chokladtårta med lättvispad grädde.
Syndigt gott.

Under kvällen satt jag och häckade i köket.
Tittade på ett avsnitt av Shetland och så Morden i Midsomer.
Lättsam underhållning en Lördagskväll.

Idag vaknade jag tidigt men kunde inte kliva ur sängen på x antal timmar.
Det är som att kroppen inte riktigt lyder mig.
Min vilja har ingen lag.

Har ganska så nyss dukat av Minis och min frunch.
Som vanligt en hel massa gott på bordet och mysigt att sitta länge, äta och prata.

Hoppas ni får en härlig dag alla fina!

Kramen om!

9 kommentarer:

  1. Gillar också Morden i Midsomer o Shetland :)
    Ha en skön söndag

    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har blivit helt frälst i Shetland.
      Otroligt underbar dialekt i den serien.

      Kram

      Radera
    2. Jo, Shetland har en sååå underbar dialekt :)

      Radera
  2. Då kan vi ta varandra i handen....när kroppen inte lyder riktigt som man vill. Jag är inte alls ok efter lunginflammationen ännu. Det tar tid att återhämta sig. Tur du är duktig i köket som kan fixa maten ändå. Jag är glad att jag har maken som kan hjälpa till o fixa allt när jag inget kan göra just nu. Tur vi har våra favorit program att titta på när vi är tunga i kroppen. Någon typ av tidsfördriv:)) Ta hand om dej. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å du måste ta hand om dig själv.
      Hoppas det inte tar alltför lång tid innan du mår och fungerar bättre fina du!

      Kram

      Radera
  3. Ser gott ut. Jag åt rester idag, kycklingwok med ris - hur gott som helst.

    Hoppas att du får en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rester är underbart att ha tycker jag.

      Kram

      Radera
  4. Morden i Midsommar brukar jag se när jag kommer ihåg att se den serien. Även om det är repriserna som de sänder om och om igen... Ha det bäst! Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har glömt av den serien men upptäckte på svt play att den gick där.

      Kram

      Radera