torsdag 21 juli 2016

Jag har...

























...en mindre djungel i mitt köksfönster.
Där växer det så det knakar och helt utom kontroll.
Måste tänka snäppet vidare och placera dom någon annan stans än i mitt köksfönster.
Å då måste jag köpa nytt dit.
Brukar ofta göra så fram emot hösten men ifjol glömde jag av det så dessa har fått stå kvar och växa sig, tja vad ska man säg, fullkomligt okontrollerat.
Hur dom nu orkar med det då jag sällan gödslar eller är särskilt snäll mot mina krukväxter förutom att jag pratar med dem, är en gåta.

Jag har 10 fönster och krukväxter i alla.
Jag gillar att ha grönt i fönsterna.
Är ingen blommig person.
Så rena grönväxter alltså.
Sen har jag krukor inne i rummen oxå, alltså inte bara i fönstren.
Så jag har ett ganska grönt hem.
Kanske på snudd på gröna fingrar, vem vet.
Å dom verkar ha överseende när jag glömmer att vattna.
Mina krukväxter verkar trivas hos mig.

Å jag har uppfostrat mina växter på ett gott sätt.
Jag springer inte runt och vattnar dagligen som många gör.
Mina får vackert torka ut lite innan dom får påfyllning.
Jag skulle behöva plantera om flera stycken då krukorna börjat bågna av växthastigheten.
Men det är en himla massa jobb med att plantera om blommor och jag tror inte riktigt att jag har den orken just nu.

Jag skulle inte vilja ha plastblommor här hemma även om det finns en hel massa riktigt naturtrogna att köpa nuförtiden.
Nej, jag vill ha riktiga växter.

Men som sagt, jag måste göra om i köksfönstret för jag ser knappt ut längre.
Så jag ska hålla utkik efter växter som jag vill ha och vips kanske det blir jättebra igen.
Ser så där lugnt och städat ut och inte ystert som det gör nu.

Har ni krukväxter i hemmet?

Nu ska jag faktiskt vattna mina blommor och sen ska jag dricka kaffe.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!





4 kommentarer:

  1. Visst har du gröna fingrar! Så härligt med en massa gröna växter. Att du glömmer att vattna dem är bara bra, det är mycket vanligare att man har ihjäl växter för att man vattnar för mycket...så fortsätt du och vara snål...haha...växter ska härdas, det har jag alltid sagt, inget krusande här inte...haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är härligt med gröna växter.

      Kram

      Radera
  2. Jag tycker om levande blommor också =) Och hade haft mera av dem hemma hos mig om jag inte hade haft både en katt och ett barnbarn som ger sig på mina blommor. ( Både katten och barnbarnet är duktiga på att förstöra mina blommor så att det sällan är nåt kvar av dem) till min stora sorg. För jag gillar blommor som sagt Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tråkigt att du ha de som förstör dina växter.

      Kram

      Radera