onsdag 27 juli 2016

Kalas och annat...





Ja då är det dags för 70 års kalaset.
Känner mig inte riktigt på humör, natten har inte varit god.
Det har dom sista nätterna inte heller varit.
Alldeles för varmt i sovrummet för att kunna sova.
Jag önskar jag hade en sval källare som jag skulle kunna sova i när vädret är såhär olidligt varmt.

Jodå, nog tycker jag om sol men jag är måttlig i mitt tycke, gillar mer lagom än för mycket.
Har lite svår för denna extrema värme som är nu.
Är ju inte direkt någon soldyrkare.
Och har aldrig varit.
Jag blir brun av att vara ute, inte för att jag ligger och pressar.

Nå jag cyklade i väg två gånger igår.
På morgonen cyklade jag till den lite större affären jag brukar handla på.
Där fanns en hel del som hamnade i mina kassar.
Bla blomsterkvasten ni ser på bild.
Orangea nejlikor, tycker det var en så läcker färg.
Å så kom jag ihåg att köpa nya rakblad till Minis rakhyvel (det har liksom bara försvunnit när jag varit på affären den sista tiden).
När jag cyklade hem med ca 5 pinfulla kassar lastade på min cykel så fick jag hjärtsnörp ett par gånger.
Det gäller att vara stadig, inte vingla för då kan det gå käpprätt åt helsike och det ville jag naturligtvis inte.
En sån vällastad cykel är svår att styra.

Väl hemma packade jag upp och ställde in varorna där dom hörde hemma.
Upptäckte genast några varor jag missat som mjöl och socker så det var bara att sätta sig på cykeln igen.
Denna gång till en närmre butik.
Kan säga som så, var ganska så slut på när jag väl var hemma igen.
Och svettig för jisses så varmt det var.

Fick sms av lillebror när jag blir hämtad idag.
Redan innan lunch.
Puh, har som sagt ingen riktig ork.
Måste duscha och ta på mig bättre kläder.
Det går ju inte an att komma i hemmakläder som typ linne och trosor...hihi

Hoppas för guds skull att det inte är massor av folk där.
Orkar egentligen INTE vara social.
Men är ju tvungen.
Finaste Pappelino och hans fästmö bort inte så stort så det är svårt att gömma sig där.
Nå det får bli som det bli.
Jag får bryta ihop när jag väl är hemma igen.

Nu får ni ha det så bäst alla fina!

Kramen om!




8 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Hoppas du får det trevligt på kalaset ändå :) Varmt är det ja.Mår nog rätt så bra jag, men åskan hängde i luften igår, vilket resulterade i att jag fick lite ont huvudet o jättesjuka händer.....vilken urladdning det blev i natt då
    Ha en trevlig dag nu

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kalaset var riktigt trivsamt.

      Kram

      Radera
  2. Men va jobbigt att du känner så, hoppas det blir tomt på folk, här blir det bara sjukgymn sen vila vila helt slut o ändå nyss gått upp ...stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev massor av människor men ändå mycket trevligt.
      Tror dock att jag kommer att vara trött några dagar.

      Kram

      Radera
  3. Det var en jättefin blomsterbukett =)
    Värmen gör gott för min kropp. Men det finns måtta på mig med. Jag har svårt att klara av när det blir allt för varmt.
    Min "lagom-temperatur" är nog mellan 20-24 grader. Då njuter jag.
    Och kvällarna nu är härliga, tycker jag. Inte blir dom kalla.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig i din lagom-temperatur.
      Den passar mig med!

      Kram

      Radera
  4. Hoppas det blev bra på kalaset då, ibland är det bara skönt att va själv.
    Visst har det varit varmt och i mitt tycke för mycket. Jag är mer som du att lagom är bäst. I dag är det skönare. Stor Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kalaset blev mycket trevligt, bättre än jag trott.
      Men jag är väldigt trött nu, var lite för social.

      Kram

      Radera