lördag 16 juli 2016

Lördagsmorgon och lite X-make-frustration...





Sitter i mitt kök.
Ensam.
Det blev så tomt igår.
Men vi hade några fina timmar innan Mini åkte sin väg.
Vi satt i köket och åt frukost tillsammans.
Sen flyttade vi in oss i biblioteket och satt i soffan, hängde och pratade.
Det blev prat om mobilen han ska köpa när han får sin lön från sommarjobbet.
Ni skulle se hans ögon när han pratar om mobilen.
Dom lyser nästan lite överjordiskt av glädje.

Så pratade vi om de kommande två veckorna han ska vara hos sin pappa.
Jag vet inte om jag har något fel i mig men kan inte låta bli att reagera.
Han blev hämtad i går.
Dom åkte och handlade.
Sen drog hans pappa med fästmö iväg på någon quizs kväll med middag.
Skulle komma hem mycket sent.
Idag drar hans pappa och fästmö till stugan och blir borta till Onsdag.
Mon Djö, han har inte träffat sin son på två veckor, har heller inte haft någon särskild telefonkontakt med honom och så har han så fullt upp att han lämnar honom ensam.
Nu är det ju inte så att Mini inte klarar sig själv.
Självklart gör han det, han fyller 17 om ca en månad.
Det jag tycker är bedrövligt är att hans pappa inte verkar vilja umgås med honom efter två veckor hos mig då han alls inte träffat honom.
Hans eget liv är tydligen viktigare.
Inte tiden med sonen.

Jag kanske överreagerar.
Så kan det vara.
Men jag skulle ALDRIG kunna göra liknande.
Jag skulle VILJA umgås med min son om jag inte träffat honom på två veckor.
Jag skulle VÄLJA att göra saker med honom.
Det andra kunde jag ha gjort innan eller efter.

Ja, jag kanske överreagerar men jag blir ledsen för Minis skull.
Hans pappa ser inte ut att välja honom.
Men jag kan ju inte göra något åt min X-makes sätt att agera pappa.
Det får stå för honom.
Men jag undrar just hur han tänker?

Nåväl, nog om det, har fått ur mig lite frustration nu.
Det blev tomt när Mini åkt.
Jag satt framför laptopen och tittade mig genom en serie.
Så började det åska och blixtra och blev ett sjudundrade oväder igen.
Jag stängde ner datorn, drog ur routern.
Satt vid köksbordet med fönstret öppet och följde skådespelet.
Det höll igång i många timmar.

Sent på eftermiddagen ringde Mini och ville prata bort en stund.
Han skulle ominstallera sin dator så han höll på att föra över filer som ska sparas.
Han har köpt ett nytt grafikkort som han skulle montera in.
Hoppas att det blir bra.
Min son är ju lite av en datanörd. *L*
Vi pratade nån halvtimme och se sa vi Kram, Jag älskar dig och Hej Då!

Alltid mysigt när han hör av sig.

Resten av kvällen ägnade jag åt Laptopen.
Tittade på de sista avsnitten av serien.
Sen gick jag och la mig.

Nu har jag sett klart serien jag tittade på så nu får jag välja annat.
Vad det blir vet jag inte ännu.
Jag har två långa veckor att roa mig på egen hand här hemma och inga som helst planer.
Det får bli som det blir.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




8 kommentarer:

  1. God morgon :) men åh jag blir oxå lite frustrerad när jag läser om dem, mina barns pappa kunde oxå göra så då kan han ju stanna hos dig egentligen man vill väg umgås den korta tiden man har sina barn hos sig eller?? förstår dina känslor ..hoppas du får det gott ni får väl ringas i stället o prata :) stor kram o ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är lite svårt att inte känna frustration!

      Kram

      Radera
  2. Godmorgon fina du!Ja,man får ju fundera hur han tänker...
    Ha en så bra lördag du kan!

    Kram,kram

    SvaraRadera
  3. Varför stannade inte din son kvar hos dig tills " nästa Onsdag " då pappan och flickvän kommer tillbaka från stugan ? (En vettig pappa hade nog resonerat att hans barn kunde ha stanna hos mamman några dagar extra och sluppit vara hemma helt ensam tills han/de var hemma igen) Jag tycker inte att du överreagerar! Lördagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, det kan man fråga sig.
      Hans far hämtade honom för sina två veckor med honom.
      Tror inte att han hade accepterat att han stannade längre hos mig.
      Han är inte en sån "omtänksam" eller "vänlig" man, tyvärr.
      Å särskilt vettig är han nog inte alls.

      Kram

      Radera
  4. Tycker inte heller att du överreagerar! Som du säger så ger han inte intryck av att vara en omtänksam man, men mer utav ett ego. En sån levde jag med sist och det vill jag aldrig göra igen. De männen kan förstöra mycket....usch...
    Stor kram till dig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill inte heller leva med en sån man.
      Bara synd att det verkar finnas så många av dom.

      Kram

      Radera