lördag 23 juli 2016

Lördagsmorgon...





Sitter som vanligt i mitt kök med fönstret öppet.
Ni skulle höra hur fåglarna kvittrar.
Dom måste vara på ett ypperligt gott humör denna morgon.

Jag är helt ensam i huset.
Värdfolket är i sin stuga.
Det är en skön känsla.
Bara jag, tystnaden här inne och fågelkvittret utomhus.

Jag dricker den där godaste koppen kaffe nu.
Har muggen bredvid mig.
I köket känner jag aromen av nykokt kaffe.
Det är en ljuvlig doft.
Den bästa varje morgon.

Jag har tagit mina morgontabletter så kroppens giftdepå har fyllts på.
Jo jag anser att min kropp är förgiftad av alla dessa tabletter jag varit/är tvungen att äta.
Det märks väldigt tydligt att även om jag slutat med en tablett finns det fortfarande kvar i kroppen under lång tid.
Tänker på helvetstabletten jag blev tvungen att börja äta i Januari, den som fick mig att tappa hälften av mitt hår.
Det är nu ungefär en månad sen jag slutade äta den men håravfallet har inte slutat.
Kan ha blivit något mindre men fortfarande alltför mycket.
Så nog finns de kvar länge i systemet och nog är kroppen förgiftad alltid.
Mon djö!

Gårdagen var en lugn historia.
Jag pratade en del med Älskade E i telefonen.
Sen  chattade jag med en x-karl på fb.
Å så tittade jag på några dokumentärer.
Fråga mig inte idag vad jag såg, för det minns jag inte.
Satt och tittade i några korsord samtidigt så jag var inte riktigt närvarande.
Men dagen gick i vart fall precis som alla andra gör.

Och i dag blir väl en liknande dag.
Har inga planer och ingen ork/energi för något stort happening.
Så det blir fortsatt vila, lugn och ro för mig.
Några dokumentärer jag inte kommer att minnas sen att jag sett, något korsord som får mitt hår att bli vitare, middag, siesta och tja inte så mycket mer.
En helt normal dag för mig alltså.

Hoppas ni alla fina får en underbar dag!

Kramen om!

     


6 kommentarer:

  1. God morgon ..ja här är jag sjukskriven i veckorna 3 fram till mina 4 semester veckor kan ju hoppas jag återhämtar mig :( har det jobbigt trodde inte jag skulle falla dit!! men så är det ...låter hur skönt sm helst hos dig ju :) jag har det likaså dock mot havet o kvitter :) stor kram ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller tummarna för att du hinner återhämta dig men det kommer du märka längs vägen.

      Kram

      Radera
  2. Härligt med helg tycker jag. Hoppas att du får en lugn o fin lördag
    Kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp,helgen är här och det ät toppväder.
      Så himla varmt!

      Kram

      Radera
  3. Det är helt enkelt ett härligt väder nu. Synd bara att sommaren snart är slut. Men några veckor till är det kvar i alla fall. Och jag hoppas på ett fortsatt fint sommarväder av den sommaren som är kvar :=) Sommarkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det har haft den varmaste sommardagen hitintills hos mig.

      Kram

      Radera