måndag 18 juli 2016

Måndag och samtal...





Idag på förmiddagen så har jag samtal.
Jag tror vi ska prata om gamla fotspår, avtryck som bitit sig kvar.
Men jag är inte helt säker.
Förra gången jag satt i stolen på kuratorns rum så skrev hon ner i sitt anteckningsblock vad vi skulle prata om denna gång men hon berättade det inte för mig då för hon ville inte att jag skulle gå omkring och oroa mig i veckor för samtalet.
Å det har jag inte gjort.
Kom att tänka på det precis just nu.

Har ju  så mycket annat att oroa mig över just för tillfället så samtalet har hamnat ute i periferin.

Nå jag ska i vart fall cykla in till byn om ca 1 1/2 timme.
Vädret ser ut att bli fint.
Sol och inga moln.
Inte så varmt ännu, bara runt 13 grader men det lär bli varmare under dagen.
Förhoppningsvis slipper jag motvind men det kan jag aldrig vara säker på.
Tycker som oftast att jag har motvind oavsett jag cyklar in till byn eller från den.
En klart svårlöst gåta.
Inbillning?
Nope, jag tror inte det!

Gårdagen var i princip lugn.
Jag var duktig och rev ut sängkläderna i går morse och bäddade rent.
Så gick jag ner i källaren och tvättade upp dem direkt.
Hängde tvätten när den gått klart.
Så idag ska jag väl vika tvätten och lägga in i linneskåpet.
Skönt att göra sånt direkt så inget hänger över en.

I övrigt så hängde jag mest framför tv-program.
Betade av ytterligare en serie.
Tiden går i alla fall även om det kanske inte är särskilt vettigt att sitta och glo på det viset.
Men jag är ensam här och har inget på agendan så något måste jag underhålla mig med.

Det är i ärlighetens namn förbaskat tråkigt här utan Mini.
Saknar honom så.
Tycker så mycket om när han är hos mig.
Då får mina dagar mer mening.
Nu känns det som jag bara irrar omkring, fullkomligt rotlös.
Å så jag hoppas att dessa två veckor går lika snabbt som de gjorde när han var hos mig.
Men jag tror inte det.

Nu ska jag börja göra mig i ordning för byturen.
Måste börja i god tid för annars blir jag så stressad.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

Ps. Tittar in och läser bloggar när jag kommer hem igen!

15 kommentarer:

  1. God morgon :) hoppas ditt samtal går bra utan att ta all energi från dig, förstår din tomhet hemma, men kanske han kommer förbi ändå vem vet? här är solen framme wiiii blir så glad då fast jag jobbar, har inte råd att stanna hemma nu känner jag fast maken sa tvärtom...Håller tummen för dig & cykla försiktigt stor kram ps/ är nog utmattad inte sjuk :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samtalet blev lugnt idag.
      Inte det ämne jag trodde innan.

      Kram

      Radera
  2. Önskar dig Lycka till hos kuratorn! Och hoppas att du får en bra dag idag. Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Godmorgon! Hoppas att samtalet går bra :) Ja, det är härligt med sol o att dottern + flickvän kommer ikväll !
    Ha en härlig dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att ha något fint att se fram emot!

      Kram

      Radera
  4. Hm nu vet jag inte om min kommentar kom in??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo den kom in.
      Tror inte man ser kommentaren då jag godkänner den innan publicering!

      Kram

      Radera
  5. Hoppas dina samtal går bra, och att det tillför dig nåt positivt .

    Hm...knepigt dedänna med motvind. VARFÖR ÄR DET ALLTID MOTVIND? kan man ju undra. Men så är det!

    Ha en fin dag och kramiz!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å jo mycket knepigt.
      Hade som vanligt motvind både dit och hem.

      Kram

      Radera
  6. Hej vännen. Hoppas nu samtalet går bra o att du inte ska behöva må sämre efteråt. Förstår också att du tycker att det är trist utan sonen och dina tjejer. Visst är det så att man livas upp när man har ungdomarna hemma. Så är det här också...supertrist när dom åker igen. Tack snälla för alla söta kommentarer om vårt barnbarn.:) Han är våran glada lilla skit:)) Sköt om dej. Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samtalet blev av ett lättare slag även om jag känner mig aningen trött nu.

      Kram

      Radera
    2. Förstår att du känner dig trött efteråt. Det tar på krafterna det....Kram

      Radera
  7. Hoppas att samtalet blev givande.
    Jag har nyss läst ikapp de senaste inläggen och nu minns jag inte om det var här eller i ett tidigare inlägg du skrev att du följer någon serie, jag blev lite nyfiken eftersom jag själv är lite sugen på någon bra serie. Har du något bra tips?

    Ha en fin dag kära bloggvän!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tittade genom CSI:Cyber som finns på Dplay.
      Nu gillar jag den typ av serier, det är väl den häftiga tekniken som passat
      mig i brottsutredningar.
      Och lite nytt från CSI eftersom det handlar om dataintrång.

      Sen ser jag gärna Shetland som visas på svt1.
      Där är det den fantastiska naturen och dialekten som lockar.

      Jag är nog inne på kriminalfall av olika slag, det finns mycket att välja på tv4 play.

      I grund och botten så tittar jag nog mest för att fördriva tid...*L*

      Kram

      Radera