onsdag 6 juli 2016

Mitt i veckan...






Tänka sig att det faktiskt löste sig utan alltför stora problem.
I dag när jag gick ut på banken så hade jag fått tillbaka pengarna.
Det var ju riktigt trevligt.
Jag som hade förväntat mig en hel massa krångel för att få tillbaka pengarna, men inte da.

Gårdagen blev en sitta-ute-på-altan-dag.
Beda ringde och frågade om hon kunde titta in.
Givetvis sa jag absolut och ja.
Så där satt vi i timmar.
Och pratade galenskap.
Om Pm-hångel och att hålla grytan kokande.
Nej det är inte jag som Pm-hånglar men det finns andra...hihi
Timmarna bara rullade i väg och helt plötsligt var hon över 17.
Så då packade Beda ihop och åkte hem.

Själv gick jag in i köket och bakade en kladdkaka som jag tidigare på dagen lovat Mini att jag skulle göra.
Och sen tog jag itu med middagsbestyren.
Det blev en sen middag för oss men det var värt att vänta på.
Vi åt grillad fläskfilé, potatisgratäng, vitlökssås (hemgjord), grillad majs och grönsallad.
Och som sagt så blev det kladdkaka och grädde till efterrätt.
Det är mysigt att unna sig en lite godare middag sådär mitt på en Tisdag.

I dag blir en lugn dag.
Jag har redan hunnit cykla in till byn och handlat lite.
Hemvägen var en pärs.
MOTVIND from hell.
Det blev ett riktigt styrkepass att trampa framåt.

Så nu unnar jag mig massor av vila.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!







4 kommentarer:

  1. Mysigt o kul att det löste sig utan problem, motvind är SKIT jobbigt jag har det ofta här ute o in till jobbet gaaa :( men jag hoppas du får en lugn onsdag här är det skit väder bara kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var skönt att det inte blev mer krångel och löste sig automatiskt.

      Kram

      Radera
  2. Grillat är himlans gott =) Tyvärr har det grillats alldeles för lite hos mig denna vår och pågående sommar. Skönt att du fick igen dina pengar på kontot igen. Regniga kramar♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å här är det tvärtom i år, jag grillar hela tiden...*S*

      Kram

      Radera