onsdag 20 juli 2016

Ni vet...



Lånad bild från nätet



...jag har ju börjat använda dra på lakan i sängarna här.
Nu är jag ganska så ny och grön när det gäller användandet av dem.
Kom på dess smarthet mycket sent.
När många andra redan använt sådana i år och dar.

Nåja jag är inte sämre än att erkänna att jag har en förmåga att ta lång tid på mig innan jag tar till mig såna smarta saker.
Så dra på lakan alltså.
Mycket, mycket behändigt att ha i sängen.
Slippa dra ordning på underlakanet ideligen.
Det finns liksom bara pluspoäng med dem.

Men något som jag tyckt varit svårt är att vika ihop en sådan bjässe som det blir till en dubbelsäng.
Hur fariken gör man det?
Mina försök har inte blivit särskilt vackra kan jag tillägga.
Lite småknöligt och dant.

I går gick jag ut på youtube och sökte och visst fanns det en sån video.
Hur man viker ihop ett dra på lakan.
Tittade och gick och försökte själv.
Blev inte helt bra.
Tittade på videon och insåg att jag missat en vikning.
Gick tillbaka och gjorde rätt.
Det var faktiskt inte särskilt svårt när man kan knepet.
Och man kan utan problem vika ihop den själv.
Använde dubbelsängen i gästrummet som stöd.
Wow alltså, jag lärde mig något nytt och det fungerade.

Så nu kan jag.
Men fråga mig inte, be inte om en beskrivning för det kan jag nog inte få till?
Titta på youtube.

Jag pratade bort en go stund med Älskade E igår.
Det blir inte nåt varje-dag-pratande för oss då hennes pojkvän har semester.
Några gånger i veckan men inte mer än så.
Allt var bra hos henne men hon ville ha varmare väder.

Så ringde jag Mini och kollade läget med honom.
Allt var bra.
Han satt och spelade.
Hade lagat mat varje dag och så.
Diskat undan.
Tyckte att han hade det lugnt och skönt.
Bra det!

När jag nu hade Mini i skallen så gick jag och hämtade sänglinne och renbäddade hans säng så nu är det gjort oxå.

I dag har jag lite tvätt att vika undan.
Mer än så står inte på agendan.
Det räcker gott och väl.
Känner mig som vanligt supertrött.
Fast jag sovit bättre några nätter.
Det går liksom inte till sig.
Jag är trött när jag inte sover och lika trött när jag får sova.
Hur det än blir så vinner jag aldrig.
Men sånt är livet.

Nu får ni ha en fantastisk dag alla fina!

Kramen om!




2 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en bra onsdag! Här är det liv i luckan då äldsta har sin flickvän på besök :) Härligt är det ! Gillar då det är en massa folk härhemma!
    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår att du mår gott med familjen samlad!

      Kram

      Radera