måndag 4 juli 2016

Ny vecka och svammel...






Då har vi gått in i en helt ny vecka.
Vi har kommit oss in i Juli månad.
Dagarna passerar revy.
Det känns som om jag mest sitter och observerar alla andras liv.
Mitt eget står mer stilla.
Å ena sidan tycker jag om att iaktta, å andra sidan borde jag hitta på mer skoj på egen hand.
Men så fort jag försöker tänka ut vad jag tycker är roligt så tystnar min hjärna.
Jag kan inte komma på någonting alls. 

Men när jag tänker efter jättegrundligt finns visserligen vissa saker jag gillar men inte utför.


  • Jag älskar att läsa böcker men nu klarar jag inte av att läsa en rad eftersom hjärnan krånglar hela tiden.
  • Jag tycker om att måla men har inte lyft penseln på flera år då jag inte har en aning om vad jag ska göra bakom staffliet.
  • Jag tycker om att skriva dikter men nu har jag inte skrivit en endaste dikt det senaste året, inte ens små utkast.
  • Jag gillar att lösa korsord men vissa dagar finns inte orden där, då blir jag bara jättefrustrerad.
  • Jag älskar att laga mat men känner att även där har jag fallit till föga, har inte längre samma fokus, känner mer slentrian, har svårt att komma på vad jag ska laga till.

Och det finns det jag inte tycker särskilt mycket om eller inte vet särskilt mycket om.


  • Jag gillar inte att shoppa och har aldrig gjort det.
  • Jag finner ingen glädje att gå omkring på affärer vare sig i min by eller i någon annan större stad.
  • Jag reser sällan då min ekonomi inte tillåter det.
  • Jag har aldrig varit på en charterresa.
  • Jag klipper mig aldrig hos frissan oxå det pga ekonomi.
  • Jag har aldrig varit på ett SPA.

Så finns det människor jag älskar gränslöst utan förbehåll.



  • Maxi
  • Midi
  • Mini
  • Min finaste Pappelino
  • Älskade E
  • Beda

Och så det som jag riktigt ogillar.



  • Jakten på läkarintyg.
  • Alla olika mediciner jag tvingas trappa in eller ut.
  • Att känna mig stressad, klarar inte av minsta lilla känsla av stress.
  • F-kassan, även om dom vanligen inte brukar ställa till så mycket bekymmer för mig men det är i grund och botten jobbigt att måste ha med dem att göra.
  • Att aldrig sova som folk.
  • Min alltid spinnande hjärna som så sällan vill sakta av.
  • Att ha dålig ekonomi, det påverkar att hela tiden måste vända på varenda krona.
  • Empatilösa människor.
  • Tunnelseende.


Tänka sig att det nästan alltid finns listor man kan rada upp.
När jag tittar på dessa listor känner jag hur den där djupa sucken är på väg genom strupen.
Jaha det är så det är.
Vart finns drömmarna, framtiden?
Och där blir det tomt igen i skallen.
Har jag inga drömmar?

Jo någon dröm om ett bra psykiskt mående finns och att få bli lämnad i fred utan stress och hets.
Det kanske i sig inte är en så dålig dröm egentligen.
Å kanske den är uppnåelig en vacker dag!

Märker oxå att det inte finns någonstans i en framtidsdröm att det kommer att gå en man vid min sida.
Jag undrar vad det beror på?

Vad har ni för framtidsdrömmar?
Vad ger ert liv det där lilla extra? 

Nu ska jag sluta plåga er med mitt svammel.

Ha en underbar dag alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Framtidsdrömmar? Ja, det är rätt så många :) Mest att jag skulle kunna flytta till ett varmare land! Mår ju bättre då
    Ha nu en bra måndag

    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en fin framtidsdröm!
      Kram

      Radera
  2. Du plågar INTE alls vännen ...bra listor dom gillade jag man ser bra o kul att veta :) hade jag vunnit massa pengar skulle jag bjuda dig på både spa o resa :) fin bild ha en fin kväll kramen

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen mej mycket i det du skriver. Brukar tänka att jag sitter på avbytarbänken och komer aldrig in på plan och får spela. En konstig liknelse för mej som inte gillar sport. 😂

    Det känns som jag har en livskris nu. Eller en tidig 50 årskris, fyller ju snart 47 år.
    Försökte brodera idag men inser att inte kroppen villa med mej. Det kanske hade varit bättre att inte prova och istället fortsätta tro att jag kunde.

    Framtidsdrömmar har jag nog inga. Jo jag vill bara få vara frisk och ha det lugnt och skönt omkring mej.

    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket bra liknelse.
      Jobbigt med en livskris, hoppas att du har någon att prata med så det på sikt löser sig!
      Varm Kram

      Radera
  4. En eller två av mina framtidsdrömmar är att få ha en långt mycket bättre inkomst än den jag har nu. För det är bedrövligt så lågt man får i " grundnivån" i sjukersättning om man bara är berättigad den lägsta av den lägsta ersättningen. Att resa utomlands skulle jag vilja göra någon gång också om jag fick råd och styrka till det. Sen har jag såklart många fler framtidsdrömmar än dessa två.. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den framtidsdrömmen var inte dum, skulle önska mig densamma.

      Kram

      Radera
  5. Oj vad vi tycker likadant. Just nu är jag som dej....ingen ork att göra nåt. Mina lungor är inte ok ännu. Det där med att shoppa gillar jag inte heller...att gå från butik till butik. Isåfall ett nödvändigt ont, om man behöver nåt just då. Men någon shoppare är jag inte. Det är bara jobbigt. Då är det tur att man kan beställa på nätet det man behöver :) då kommer det till brevlådan direkt :) Hjärnorna är inte med oss båda just nu, men vi kommer igen du o jag :) kram till dej söta du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att jag kommer igen.

      Kram söta du!

      Radera