tisdag 12 juli 2016

Sitter i mitt kök...





...har som vanligt fönstret öppet för att få in frisk luft.
Det är ljummet i luften, tror det ånyo blir en fin dag!

Gårdagen var jättefin när det kommer till vädret, i övrigt var den fin oxå.
Jag visste ju om att Midi skulle komma efter jobbet.
Så, jag var smart, letade i huvudet och så gjorde en vegetarisk gryta till henne.
Till oss andra normalätare lagade jag till en kycklinggryta.
Jag serverade ris och sallad till.
Midi blev jätteglad att jag lagat något till henne.
Men så mamma kan...

Middagen var jättetrevlig.
Som vanligt när jag har mina ungdomar hemma.
Det sjuder av liv här då.
Å så slapp jag diska, Midi tog hand om den.

På kvällen cyklade ungdomarna i väg till affären och köpte sig lite filmsnacks.
Så ungdomarna tittade på film, har ingen aning om hur länge dom var vaken.
Själv gjorde jag en tidig kväll, ville bara krypa ner mellan svala lakan oavsett jag fick sova eller inte.

Just nu sover dom men dom lär väl vakna om en stund antar jag.
Jag servar och dukar upp frukost förstås.
Tycker att det är så mysigt att äta en gemensam frukost.
Å jag som egentligen inte ens gillar frukost, men tillsammans med andra är allt möjligt.

Dagens utmaning blir;

Att komma ihåg att dra ut soptunnan, det är tömning i morgon bitti.

Jag har lagt lappen min hyresvärd skrev innan dom åkte till stugan på köksbordet.
Kan väl ändå inte missa det då.
Men med mitt minne så vet man aldrig men jag ska göra ett gott försök att få till det rätt.
Annars dröjer det två veckor tills nästa tömning och det vore inte bra alls.

Mer än så har jag nog inte tänkt att denna dag ska innehålla när det kommer till göranden.
Men jag ska umgås med mina ungdomar, det ska jag.
Så dagen blir helt okej!

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



13 kommentarer:

  1. En härlig dag låter det som och så kul att ha ungdomarna hos dig. Visst är det roligt när det är lite liv och rörelse hos en. Jag vet ju när alla kommer ut till ön ( det blir ju mest där vi ses )att det är full fart, lika tomt när alla har åkt. Ha en fin dag. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är alltid roligt att ha mina ungdomar hos mig.

      Kram

      Radera
  2. Förstår det blir lite liv med ungdomar hemma. Låter som en mysig dag idag för dig åxo...att få umgås och så.
    Här är inga planer gjorda.
    Ha det så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dagen har varit riktigt mysig!

      Kram

      Radera
  3. Härlig dag du hade igår :) Fint att ha alla ungdomar hemma. Nästa måndag kommer äldsta dottern hem :)
    Inga direkta planer.......lakan byte är det tänkt .Nu lagar jag mat
    HA nu en bra dag
    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du får hem dottern.

      Kram

      Radera
  4. Härligt att ha alla ungdomar hemma :) PÅ måndag kommer äldsta dottern hem :)
    Här är det dags för lakanbyte i sängarna. Vika kläder o så ska de lagas mat. Spagetti o malenköttås
    Ha en fin dag
    Kram,kram

    SvaraRadera
  5. Jag njuter av att vara tillbaka hemma med familjen!

    SvaraRadera
  6. Härligt för dig :) ja vädret är toppen här med varit på stan nu vila he he ha det gott kramen

    SvaraRadera
  7. Visst är det underbart när det är ljumma vindar ute. Jag njöt också igår:) Kan tänka mig att du mår bra av att ha ungdomarna hos dej. Det är verkligen positiv energi:)) Njut nu när du får umgås. Kramen till dej

    SvaraRadera