tisdag 19 juli 2016

Tisdag...






Sol.
Klarblå himmel.
Lite småkylig luft.
Ca 12 grader.
Det är den 19 Juli.

Vädret är kanske inte det varmaste.
Inte om man ser hur Juli kan vara.
Men så länge det är sol så kvittar resten.
Och om jag sen får ett och annat riktigt maffigt oväder så är jag nöjd.

Jag har kvällssol i mitt sovrum och de dagarna då det är helvetiskt varmt är inte roligt.
Man ligger där inne och fullkomligt kläcks upp.
Det är inte behagligt och det generar ingen sömn.
Så utgår jag därifrån har denna Juli varit bättre för mig alltså.
Det går att ligga i sovrummet utan problem.
Och det är skönt.

Men jag vet de som gärna vill ha 30+ som känner sig jättebesviken på sommaren hitintills.
Älskade E är en sån människa.
Men hon har extrem värk i kroppen  och mår bättre när det är riktigt varmt.
Det finns säkert många fler som inte tycker att denna sommar varit bra.
Själv är jag som sagt nöjd.

Gårdagen då.
Samtalet gick bra.
Vi hann inte med det hon tänkte att vi skulle tala om förra gången.
Det räckte gott med den senaste månaden.
Mycket frustration behövde komma ut.

När jag gick ut därifrån så plingade min mobil som sa att jag nu hade ett paket från apotea att hämta ut.
Så jag cyklade förbi den affären och fick med mig paketet hem.
Å så tänkte jag wow, otroligt att det stämde så bra.
Vanligen brukar sms;et komma när jag väl är hemma igen.

Väl hemma så tittade jag på tvätthögen jag ställt ordning på morgonen.
Jag rev nämligen ur Minis sängkläder med.
Men längre än att titta på tvättbaljan kom jag inte.
Gick in till vardagsrummet och kände på tvätten där och den var inte helt torr så jag bestämde mig för att vänta tills idag.

I övrigt hände inget speciellt.
Jag ringde Mini och hörde hur han hade det och hur datorn fungerade ominstallerad och med ett nytt grafikkort.
Och allt var toppen med honom och datorn fungerade.
Han satt och spelade när jag ringde. *L*

Idag är en annan dag.
Givetvis planlös.
Men tvättmaskinen är startad så det blir att vika sängkläder innan tvätten ska hängas.
Så lite nu och då gör jag något vettigt sen virrar jag bara omkring.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




10 kommentarer:

  1. Jag har ju värk i kroppen men klarar inte för varmt väder. Men det får inte heller vara för kallt och blåsigt. Lagom ska det vara. 😁
    Kram 🌸

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, lagom är bäst!

      Kram

      Radera
  2. Godmorgon! Här skiner solen från en klarblå himmel :)Dom har lovat varmt o ännu varmare i nästa vecka :)
    Lite migränkännningar har jag.....blää....orkar jag så blir det en sväng till mammas :)
    Ha en skön dag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du slapp migränen.

      Kram

      Radera
  3. Hej ..låter bra att det gick så o att du hann hämta dina saker på posten/apoteket :) ja det var inte många grader ni har där uppe ..jag vill oxå ha värme då mina leder inte heller är med mig :( men jag skall ju till värmen så :) låter som du får en skön tisdag låt det så förbli :) kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack, dagen har varit helt okej.

      Kram

      Radera
  4. Jag håller med om att vädret har varit bättre i juli, men att det är relativt ok ändå...
    Virra omkring låter precis som vad jag gör för tillfället. Har grejor som ska göras och något gör jag men som sagt virrar mest omkring....

    Ha det fint!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte helt fel att bara irra omkring emellanåt.

      Kram

      Radera
  5. Lagom värme är nog bäst. Jag mår också bäst med min värk när det är varmt istället för blåsigt. Det där med att virra omkring det känner jag igen:)) haha. Ha det bäst söta du. Kram

    SvaraRadera