torsdag 7 juli 2016

Torsdag...





...tänka sig nu har det snart gått en vecka sen jag fick hem Mini.
Jag förstår inte riktigt vart dagarna försvinner.
Upp i tomma intet eller?
Tja fort går det i vart fall.
Nu har jag ju glädjen av att få ha honom ytterligare en vecka så det känns super.

Gårdagen fick bli en soft dag efter den styrkeprövande cykelturen i galen motvind.
Jag satt vid datorn och tittade på lite serier på D play.
Å så pratade jag bort en stund med Älskade E.
Hennes karl har fyra veckors semester nu så det blir inte lika ofta pratat, tja ni kan nog förstå att det blir lite annorlunda, då hon vanligen är ensam på veckorna.
Det blir alltid lite konstigt att vänja av sig våra dagliga samtal men det går.

Jag försökte mig på en siesta under eftermiddagen och tro det eller ej men jag somnade...för att direkt bli väckt av mobilen.
Sen var det kört.
Inte kunde jag somna om igen efter det.
Suck!

Jag gick upp och började med maten i stället.
Hackade ihop en ljuvlig sallad med fetaost.
Grillade tjocka bacon/ost-korvar.
Gjorde pommes i ugnen.
Och voila en Onsdagsmiddag klar.
Det var gott och utan en massa knök att tillaga.
Å till efterrätt så blev det naturligtvis kladdkaka med grädde.
Vi unnar oss det goda i livet just nu.

På tal om unna sig eller inte så har jag tagit en liten sommarpaus med mitt 5:2.
Men tydligen så går jag ändå ner i vikt.
Så tänket i hjärnan finns kvar.
Ingen överätning alls.
Tror jag har gått ner 21.5 kg nu.
Och så länge det går åt minushållet trots att jag inte kör 5:2 är jag nöjd med.

Nu ska jag dricka mer kaffe och läsa lite bloggar.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

11 kommentarer:

  1. minna lindeb7 juli 2016 08:59

    Hej Millan.Sänder dej en kram och en glad dag. Lyckans töser och grabb som har en mor som du som alltid dukar fram och ställer upp för dom. Blir fina vuxna av sånt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du, vilken vacker komplimang!

      Kram

      Radera
  2. Härligt att viktnedgången går planenligt trots förändrade vanor. Klokt att ta en paus i matschemat och äta vad du är sugen på nu när det är sommar, ibland behöver man få unna sig, bara portionerna är måttliga så är det ok tänker jag.

    Här blir det nog en lugn inomhusdag.

    Önskar dig en fortsatt fin sommarvecka! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja på sommaren ska man kunna unna sig lite extra, vilket jag gör men det fungerar bra ändå!

      Kram

      Radera
  3. Låter skönt, ja klart skall man äta lite mer gott under sommaren kanske men jag förstår ditt tänk fast jag har lchf låter som du får en bra dag o visst kan det kännas tomt vad gäller E stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag har haft en mycket behaglig dag!

      Kram

      Radera
  4. Hoppas att du haft en skön dag! Här har det regnat o regnat. Städat har jag o tvättar kläder. Suttit vid datorn också. Nu har jag öppnat en helt ny blogg på wordpress. Börjar på ny kula. Fick inte den andra att bli ngt o så gillar jag inte riktigt Nouw. Wordpress är nog bättre :)
    Ha nu en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har lagt till din nya blogg nu.
      Lycka till med den!

      Kram

      Radera
    2. Den är nog betydligt bättre o nu ligger Nouw nere igen!

      Kram

      Radera
  5. Va ! har du gått ner 21,5 kg !! Oj vad fort det går för dej att gå ner. Bara du inte försvinner :)) Det är bra att ni unnar er det goda i livet också. Livet är kort, det gäller att kunna njuta också :) Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror mest att det känns som att det går fort när man läser om någon annan.
      Men jag är definitivt nöjd.

      Kram

      Radera