tisdag 30 augusti 2016

Allt möjligt trams...





Min kära altan, så glad att jag har den.
I går morse sa min hyresvärd att det skulle komma någon och titta på ruteländena under eftermiddagen.
Jag sa att jag var hemma så det var bara att ringa på dörren.
Jag liksom väntade hela eftermiddagen men ingen kom.
Fick väl förhinder eller hann helt sonika inte hit.

Det där med att vänta borde jag vara bra på då jag tycker att hela mitt liv består av att vänta på än det ena, än det andra.
Jag får väl se om denna person kommer idag i stället.
Jag får även se om kuratorn hör av sig, svårt att säga hur många dagar som går bort då hon är sjuk eller vabbar.

Någon plan B när det gäller F-kassan har jag inte ännu.
Vill helst slippa att prata med handläggaren själv då jag inte tror att mina egna ord väger särskilt tungt jämfört med ex kuratorns.
Blir det så att kuratorn är borta hela veckan måste jag nog ringa upp på psyk och be dom hjälpa mig att ordna en plan B.

Gårdagens snack med mottagningssköterskan där uppe gav effekt.
Jag hade mitt recept tillgängligt vid lunchtid och kunde skicka efter det.
Ja se, det är trevligt att somliga verkligen anstränger sig och gör sina jobb på rätt sätt.

Gårdagen var annars ganska så lugn.
Jag cyklade bort till närmsta butiken och köpte mer mjölk (trodde jag skulle klara mig längre på det jag köpte i Lördags men sonen har tydligen varit mycket mjölksugen).
Jag pratade flera gånger med Älskade E.
Jag missade att skicka sms till Midi innan hon flög till Ibiza på semester men jag skickade ett meddelande på FB och det funkade lika bra,
Jag gjorde fler rispuckar och så åt vi födelsedagsmiddagsrester till middag.
Jag försökte se play-tv flera gånger men kunde inte koncentrera mig.
Jag la mig för att vila några gånger men kunde inte slappna av.
Jag väntade på fönsterkillen som inte kom.

När det var dax att natta mig var jag gruvligt trött.
Trodde jag skulle somna på en sekund men det blir aldrig som jag tror.
Låg vaken i timmar och lyssnade på tv;n.
Somnade och så vaknade jag och trodde att det var morgon.
Klockan visade då 01.55.
Och sen var det kört med mer sömn.
Suck igen.

Känner mig mer än mör idag men det är i sig inte så konstigt med allt som hänger över mig och så lite sömn.

Hoppas ni får en härlig dag alla fina!

Kramen om!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar