tisdag 2 augusti 2016

Åska och regn...





...bjöd gårdagens eftermiddag och kväll på.
Helt fantastiskt underbart för en ovädersnörd som jag är.
Jag släckte ner datorn och så tände jag ljuslyktorna på köksbordet.
Det var så otroligt mörkt.
I vanliga fall är det ingen ide att ens tänka tanken på att tända ljuslyktor för vi har ju vårt dygnet runt ljus här där jag bor.

Mysfaktorn i mig steg åtskilligt.
Satt länge och tittade skådespelet utanför mitt köksfönster.
Det var oerhört fridfullt.
Så ni ser, jag är som jag är.

Det där 50 års kalaset jag skulle på igår blev inställt.
Tror att någon i släkten missuppfattat datum.
Jag blev inte särskilt ledsen alls utan tyckte att det var skönt att få vara kvar hemma.

I går tog jag ett beslut rörande mitt långa och idag så tunna hår.
Jag ska klippa av det.
Göra en kortare page.
Står inte ut med håret och blir bara ledsen när jag känner på det.
Så jag ringde Maxi och frågade om hon hade lust att klippa mig när hon har tid.
Vi bestämde preliminärt till helgen om inget särskilt händer.
Det kommer att kännas konstigt men å andra sidan så ser nog håret tjockare ut med en page.
I dag har jag håret nästan ända ner till ryggslutet så ja det är långt men tyvärr så förstörde dom där jäkla tabletterna jag var tvungen att äta mitt hår.
Det känns både suck, stön och så en hel massa svordomar jag inte tänker skriva här.
Men som sagt, hår växer alltid ut igen.
Och  beslutet är fattat!

Jag lär väl lägga ut ett foto när det är gjort.

I övrigt händer det väl inte så mycket.
Kanske blir det att glida runt i Bedas bil eller så blir jag hemmavid.
Det är bra vilket som.

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!
             

1 kommentar: