torsdag 18 augusti 2016

Att försöka skapa en inre jämvikt...





...går inte särskilt bra i dagsläget.
Hur jag än försöker slappna av och stilla mitt huvud är jag spänd som en fiolsträng i kroppen och skallen, ja där är det myrornas krig.
Ett ständigt brus, svårt att fånga upp tankarna som går så snabbt.
Fullkomligt i obalans.

Det är i princip helt omöjligt att slappna av.
Jag säger barskt till mig själv att nu får du lugna ner dig.
Men jag målar upp det ena hemska scenariot efter det andra i mitt inre.
Jag är sån när det händer saker i mitt liv och som jag inte själv kan kontrollera.
Jag bygger filmer inom mig, filmer utan lyckligt slut bör tilläggas.
Å jag har svårt att lägga det åt sidan och tänka att det där tar jag hand om vid ett senare tillfälle.
Jag är kanske en mänsklig Ior, mycket pessimistisk när det inträffar jobbiga saker jag inte har sinne nog att hantera.

Det känns i hela kroppen nu.
Den värker som attans.
Men det är inte så konstigt så spänd jag varit under lång tid.
Det märks alltid på något sätt.
Kroppen tar stryk av detta rent fysiskt.
Hjärnan tar stryk av det rent psykiskt.
Svårt att få till jämvikt och balans då.

I går morse så cyklade jag in till byn tidigt.
Stod utanför affären strax innan öppning.
Klockan 07.00.
Handlade lite och cyklade hem.
I motvind, alltid denna motvind.

Jag pratade lite med Älskade E men tom i det samtalet kände jag mig trög och tystnade tvärt.
Hjärnan lever sitt eget liv.
Så dukade jag upp frukost, knackade på Minis dörr och frågade om han var vaken.
Klockan var runt 10 tiden.
Jo det var han så vi åt frukost tillsammans.

Resten av dagen mest bara var jag.
Fick inte gjort något vettigt alls.
Gick omkring som en osalig ande.
Låg i sängen och försökte slappna av.
Serverade rester och sallad till middag.
Frös in resten av pastagratängen.

Och så var det kväll.
Tittade på några klipp på you tube, biografier om Shirley MacLaine.
Och sen blev det dags att natta mig.
Gick väl sådär.
Har sovit lite men inte särskilt mycket.

Så jag är trött idag igen.
Det är som det ska vara.

Hoppas ni får en härlig dag alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Oj vad jag känner igen mej i mycket du skriver. Vi är nog lika på mycket.
    Hoppas du får en ok dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon vännen ....jag tycker detta är så hemskt jag hoppas bara dem får upp ögonen för ditt mående!!

    Jag kan tänka mig att du funderar för mkt ...jag gör det o jag har bara varit hemma 3 v men får ont i hela kroppen av att gå tillbaka till jobb efter mina 4 v så får se ....jag tänker på dig konstigt va då vi inte ens träffats men jag bryr mig om dig ...va rädd om dig så hoppas jag du föjer med till Kreta ;) kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är hemskt och just nu ser jag ingen hygglig utväg ur detta men jag får vänta och se vad som händer.
      Jobba klarar jag inte av i alla fall.

      Kram och ha en härlig resa!

      Radera
  3. Sjukt att FK faktiskt bidrar till ännu mera ohälsa. Jag förstår helt och fullt att du känner dig både ledsen och förtvivlad, liten och maktlös. En massa oro och grubblerier inför framtiden, Inte konstigt också att du känner dig överkörd om din sjukskrivning tvärt tar slut. Oftast brukar FK ordna så att man får börja arbetsträna i början på den gamla arbetsplatsen (nån timme eller två) och fortfarande ha kvar sjukskrivningen för att se om det fungerar att arbeta igen. Man får lite tid på sig som sagt. Men att kapa av helt som FK verkar göra i ditt fall känns inte bra för dig. Hur som haver är FK otroligt hårda och kalla och ger avslag i princip på löpande band med ”luddiga” motiveringar som jag anser i princip vara helt omöjliga att uppfylla. Sedan att på egen hand skriva ihop en överklagan om man fått avslag och vill överklaga så ska man ha orken och energin för det – precis det som man som sjuk INTE har!
    Och det skrämmande är att FK både vet om det och har det som strategi.
    Om du framöver vill överklaga finns det en jurist: Marie-Louise Aijkens http://marie-louise-aijkens.se/ Hon kan säkert hjälpa dig att överklaga beslut, mot en låg fast kostnad. Eller i alla fall berätta vad du kan göra för att vinna över FK. ( Här kan du läsa hur hon jobbar med överklagan) http://marie-louise-aijkens.se/mina-tjanster/. Stor kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips och råd och omtanke.
      Jag tror du har rätt rörande F-kassans strategier...sjukt och idiotiskt.

      Kram

      Radera
  4. Man är ju som man är och hoppas du får hjälp med ditt mående. Tänk om du bodde lite närmare skulle du få massage av mig. Det kanske inte är något du skulle vilja ha ( inte av mig då ) men gå på massage kanske kan hjälpa dig att slappna av. jag kan rekommendera det om du hittar nån bra förstårs. Hoppas det gick bra med dina knä och att det läkte. Vi har haft alla våra barnbarn här ute ett par dagar och då är det åtgång på gelly, vi kallar den farmors/mormors creme Stella slog i läppen och det blev lite andra skavanker lite här och där. Stor Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, mitt knä läker fint så det gick jättefint.
      Tack för den hjälpen.
      Rörande massage, har lite svårt att nån ska ta på min kropp när jag har såhär ont.
      Jag är väl lite omöjlig ibland.

      Kram

      Radera
  5. Jag lever nån form av varannandagsliv. Varannandag orkar jag saker ooch fixar och pysslar, och dagen efter är jag utslagen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är grymt jobbigt när man blir så slut på när man gör något.

      Kram

      Radera